6298c2a75124e.jpg

تصاویر دیوارنوشته های انقلاب (به مناسبت چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بهمن 1361)

مکان چاپ: تهران ناشر: انتشارات علمی و فرهنگی تاریخ چاپ: ۱۳۶۱ هجری شمسی زبان: فارسی

دیوار نوشته های عصر انقلاب، موثق ترین و گویاترین آلبوم خبری یا روزنامه ای حقگو از نخستین روزهای انقلاب اسلامی ایران است که به دست مردم حقگو و حق طلب بر صفحات در و دیوار شهر و روستا نوشته شده و زبانی، انتشار یافته است. مرور در مضمون این نوشته ها ماهیت انقلاب ایران و شرکت همه جانبه اقشار مختلف مردم و خواست به حق آنان را روشن نموده و یادآور می‌شود که این نهضت نه مولود تصادهای طبقاتی بوده و نه محرک تفسیرها و تعبیرهای اسلام انقلابی؛ بلکه نهضتی است از تیپ نهضت پیامبران یعنی برخاسته از خودآگاهی الهی یا خدا آگاهی که ریشه اش در عمق خاک اسلام فرو رفته و از آن مبدا فیض اشراب شده تا پیکر خشک و ترک خورده جامعه را از آب حیات و پر زلال خویش سیراب کند. تصاویر دیوار نوشته های انقلاب، محاکات چنان سند پر افتخار و چنین پیام روح بخشی است.

منابع مشابه بیشتر ...

64ef3e34353f8.jpg

همگام با شعارها در انقلاب اسلامی ایران

مهدی حسنلو

موضوع کتاب همگام با شعارها در انقلاب اسلامی، شعارها در چهار رابطه طبقه بندی شده اند: الف- مناسبتها ب-تظاهرات ج-مردم د-دیوارها. مقایسه این شعارها که نمودار اندیشه مبارزاتی ملت مسلمان ایران طی دوران انقلاب است با عملکردهای دولت ها، گروهها و افراد، پس از پیروزی انقلاب، می تواند برای ما آموزنده باشد. تعداد کل شعارهای دفتر اول هشتصد و پانزده مورد است.

62d95f381e3c4.jpg

فرهنگ واژه های انقلاب اسلامی

جلال الدین فارسی

تدوین "فرهنگ واژه های انقلاب اسلامی" با همکاری نهادهای انقلاب اسلامی و پشتیبانی و تدارک اجرایی "بنیاد دائره المعارف اسلامی" اولین طرحش در دسترس قرار می گیرد. در طرح دوم آن، شمار دیگری از واژه های انقلاب با مقالاتی جامع تر و بهتر تقدیم خواهد شد. طرح سوم آن که "دایره المعارف انقلاب اسلامی" باشد علاوه بر واژه ها، حوادث انقلاب (فیضیه، قیام پانزدهم خرداد، تبعید امام، دهه مبارک فجر، قیام بیست و دوم بهمن ...) و رجال انقلاب را در برمی گیرد. کتاب حاضر در سال 1373 تالیف جلال الدین فارسی توسط بنیاد فرهنگی امام رضا منتشر شده است