مجتبی مینوی در مورد سبب تهیه این کتاب می نویسد: به دعوت رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی گروهی شامل سید حسین نصر، یحیی مهدوی، مهدی محقق، زریاب، سید جعفر شهیدی، شاه حسینی و خودم در دانشکده ادبیات چند جلسه ای را به بازرسی در باب مساله شیوه نگارش بعضی کلمات در زبان فارسی گذراندند، از جزوه ای که سابقا در همین موضوع در همان دانشکده تهیه شده بود و آقایان ذبیح الله صفا، یحیی مهدوی، مصطفی مقربی و دکتر فرشیدورد در تدوین آن دخیل و سهیم بودند استفاده کرده در باب قواعد و یادآوریها مذاکره کردند، بعضیها نکات تازه ای نیز بر آنها افزودند و رساله به صورتی که ملاحظه می کنید تدوین گردید.

منابع مشابه بیشتر ...

65d749f7edb21.jpg

قرائت فارسی و دستور زبان برای سال دوم دبیرستانها

جمعی از نویسندگان

کتاب قرائت فارسی و دستور زبان برای سال دوم دبیرستانها، طبق برنامه جدید وزارت فرهنگ و تصویب شورای عالی کتب درسی و تالیف سعید نفیسی، محمدعلی روحانی، محمد نصرالله، دکتر مهدی محقق است که در سال 1338 منتشر شده است.

6526a430abadd.jpg

شیوه‌نامه ویرایش: اصول ویرایش و نشر (جلد 4)

محمدرضا محمدی فر

ویرایش مجموعه ای است از فعالیت های علمی و هنری، که هدف آنها بهبود بخشیدن به ارائه و بازنمود مطلب نوشته شده، و یا تصحیح خطاها و نواقص احتمالی آن، و یا مدیریت امور مربوط به انتشار متن است. کتاب حاضر مهم ترین مباحث، ویرایش را دربر میگیرد. عناوین مجموعه هفت جلدی، محتوای آنها را نیز مشخص می سازند، که عبارت اند از: جلد اول، اصول ویرایش و نشر؛ جلد دوم، کالبدشناسی کتاب؛ جلد سوم، نگارش؛ جلد چهارم، رسم الخط فارسی؛ جلد پنجم، نقطه گذاری؛ جلد ششم، تولید کتاب؛ جلد هفتم، شیوه نامه وب. این کتاب ها از یکدیگر مستقل هستند؛ هرچند مطالعه همه آنها می تواند برای خواننده ناآشنا با ویرایش و نشر و نگارش مفیدتر واقع گردد. خواننده علاقمند به نویسندگی کتاب سنتی، و یا نگارش در اینترنت، با مطالعه این کتاب ها با اصول و روش های نگارش آشنا می شود، و پس از صرف تمرین کافی می تواند به طور حرفه ای به نویسندگی (کتاب سنتی یا اینترنت) بپردازد. ویژگی دیگر کتاب ها این است که همگی خودآموز هستند و نیازی به معلومات پیشنیاز ندارند.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

662917f0e1121.jpg

سالنامه دارالفنون سال 1327

جمعی از نویسندگان

سالنامه دارالفنون (هدیه نوروز) در سال 1327 در چاپخانه خواندنیها منتشر شده است.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی
کتاب
661e82f690676.jpg

تاریخ معاصر ایران (کتاب اول)

جمعی از نویسندگان

موسسه امیدوار است با انتشار این مجموعه در نهایت بتواند در ارج نهادن به سند و اشاعه فرهنگ مستندگویی در تاریخ تلاشی درخور نموده و در این راه بخشی از سوالات و خواسته های وسیع ملتی بزرگ را پاسخ دهد و به همراه سایر فعالیتهای تحقیقاتی و انتشاراتی مصمم است به منظور نشر آثار فرهنگی و تاریخی با بهره جویی از مجموعه اسناد و مدارک خود دست به انتشار سلسله کتابهایی با عنوان تاریخ معاصر ایران بزند و در این راه به توکل الهی و یارای استادان و محققان و اهل علم امید بسته است.

کلیات/تاریخ ایران
کتاب