دکتر حاکمی استاد دانشگاه تهران مقدمه ای بر کتاب شقایقها نوشته و این گونه میگوید: ...کتاب شقایقها به نام بهنام محمدی و سالم بهمنی قهرمانان شهید خرمشهر تقدیم گردیده است. کتاب با پیام امام آغاز و با قطعات دریاچه شقایقها، شهر دروازه طلائی، جنگ و پیروزی و سرزمین لاله های سرخ و حماسه انقلاب ایران به پایان می رسد.....

منابع مشابه بیشتر ...

64931d605c560.jpg

جنگ و خاطره: میزگرد بررسی ادبیات خاطره‌نویسی رزمندگان جنگ ایران (و عراق) و رزمندگان فرانسوی جنگ جهانی اول (15-16 آذرماه 1378 -تهران)

جمعی از نویسندگان

در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پانزدهم و شانزدهم آذر 1378 میزگردی با عنوان "بررسی تطبیقی ادبیات خاطره نویسی جنگ و رزمندگان ایران (و عراق) و رزمندگان فرانسوی در جنگ جهانی اول در تهران برگزار گردید تا در آن زمینه‌های مشترک و متشابه فرهنگ شناختی دو جنگ یاد شده، از منظر مقابله خاطرات مکتوب رزمندگان بررسی شود .مجموعه حاضر مربوط به مباحث میزگرد مذکور است که این مقالات را در بر دارد" :ادبیات خاطره نویسی جنگ/ کریستف بالایی"، "نقش دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور در فعالیت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی ایران شناسان خارجی/ محمود طالقانی"، "جنگ یا انقلاب اجتماعی/ تقی آزاد ارمکی"، "آتش و ادبیات/ مرتضی سرهنگی"، "جنبه جامعه شناختی خاطره نویسی/ مسعود کوثری"، "راز و رمز خاطرات جنگ و عرصه نوین خاطره نویسی/ علیرضا کمری"، "تاریخ فرهنگی جنگ بزرگ/ ادوان روزو"، "جنگ یا انقلاب اجتماعی/ اریک بوتل ." در بخش دوم کتاب گزینه‌ای از خاطرات رزمندگان ایرانی و فرانسوی جمع آمده است .

615d99a62b1d0.jpg

راهنمای شهر خرمشهر

دفترچه حاضر راهنمای شهر خرمشهر در سال 1342 است. این دفتر در سه بخش: سخنی چند درباره خرمشهر، اطلاعات و نیازمندیهای عمومی و کارهای عمرانی انجام شده و هدفهای آینده شهرداری اطلاعاتی را در اختیار جهانگردان و بازدیدکنندگان از شهر زیبای خرمشهر قرار داده است. این کتابچه توسط شهرداری آبادان تهیه شده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

61385a0b36804.png

سعدی و فلسفه زندگی

حیدر رقابی

در آثار سعدی آنجا که فلسفۀ شناخت دچار ابهام و تناقض می‌شود و فکر آزاد او در برابر جبر و اختیار قرار می‌گیرد، فلسفه هنر به حل مسئله می‌پردازد و آزادی را در این مبارزه پیروز می‌سازد. در آثار این گوینده بزرگ و فیلسوف جامعه‌شناس و عارف دل‌آگاه، جبر «فکری» با «آزادی» در حال تعارض است و در این گیرودار، عنصر متحرک فلسفه، عنصر شناخت هنری است. و هنر آزاد پیشگام تعالی زندگی. در این جهان‌بینی، هنر راه گشاینده فلسفه می‌شود و فلسفه. در این کتاب به فلسفه زندگی از دیدگاه سعدی پرداخته شده است.

مشاهیر ادبیات فارسی/سعدی/پژوهش درباره سعدی
کتاب