کتاب سخنی کوتاه درباره بنیاد شاهنامه فردوسی مشتمل بر این عناوین است: سرگذشت شاهنامه؛ پایه گذاری، هدف، روش کار و برنامه بنیاد شاهنامه؛ کارهای انجام شده و برنامه آینده است. کتاب بوسیله مهدی غروی تهیه و تنظیم و توسط بنیاد شاهنامه فردوسی منتشر شده است

منابع مشابه بیشتر ...

65ef2775a514b.jpg

بزرگان ما - جلد اول

ع. فاضل زاده بدیع

موضوع کتاب بزرگان ما تالیف ع. فاضل زاده بدیع شرح حال و منتخب اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسی است که در سال 1312 منتشر شده است

65a2913487803.jpg

کتاب شاهنامه فردوسی: نثر: اساطیر - جلد اول (از پادشاهی کیومرث تا پایان کار فریدون)

علی شاهری

این مجموعه شامل تمام شاهنامه است که برای راحتی خوانندگان جوان که به تاریخ و تمدن کشور خود علاقه دارند و می خواهند با شاهنامه آشنا شوند، به نثر ساده برگردانده شده و در سه بخش شامل: 1. بخش اساطیر 2. بخش پهلوانی 3. بخش تاریخی تنظیم شده است. بخش اساطیر از پادشاهی کیومرث شروع شده و تا مرگ فریدون ادامه دارد. بخش پهلوانی از پادشاهی منوچهر و ظهور خاندان سام شروع می شود و تا مرگ رستم و فرزندش فرامرز ادامه دارد و بخش تاریخی که با پادشاهی بهمن فرزند اسفندیار شروع شده تا مرگ یزدگرد و تسلط عربها بر ایران ادامه می یابد.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

60479b95a6dc0.png

آرامگاه در گستره فرهنگ ایرانی

مهدی غروی

این کتاب در نوع خود کار جدیدی است و نویسنده در این کتاب، آرامگاه تمام شخصیت هایی که از لحاظ دینی، مذهبی، علمی، سیاسی، فرهنگی و کسانی را که به گونه‌‌ای در تاریخ ایران چه قبل از اسلام و چه بعد از آن نقش داشته‌اند، جمع‌آوری شده و پیشینه تاریخی مقبره در ایران بنا به هر نوع شرایط تاریخی مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی ادبی
کتاب
6005a7a716b02.jpg

از شوشتر تا آبادان

مهدی غروی

در دو قسمت مختلف این رساله به "نوروز 1328 در شوشتر" می‌پردازد در مورد شوشتر و تاسیسات آبیاریش باضافه مختصری از گذشته آن بحث شده است. نام قسمت دوم "نفت یا گرانبهاترین ثروت ملی ما" است که بیشتر به صنعت نفت در خوزستان و به تاثیر آن در این شهر می‌پردازد.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی
کتاب