6351379550a5d.jpg

پنجاه سال دوستی (بمناسبت پنجاهمین سال تاسیس جمعیت سمنانیان مقیم مرکز)

مکان چاپ: تهران ناشر: نشر کومش تاریخ چاپ: ۱۳۷۳ هجری شمسی زبان: فارسی

"پنجاه سال دوستی" به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس جمعیت سمنانیان مقیم مرکز توسط عبدالرفیع حقیقت (رفیع) در سال 1373 توسط انتشارات کومش منتشر شده است و در آن به راهیابی عبدالرفیع حقیقت به جمعیت انجمن سمنانیان مقیم مرکز و فعالیت مختلف اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی آن جمعیت میپردازد

منابع مشابه بیشتر ...

6623dcd2e2e7c.jpg

عرفان ایران - جلد 17

مصطفی آزمایش

فهرست شماره 14 عرفان ایران بدین قرار است: در قسمت مقالات، عید مبعث از دکتر نورعلی تابنده؛ تصوف علوی از شهرام پازوکی، فریتهوف شوئون و معنای زیبایی از سعید بینای مطلق؛ تاملی در باب معنای روحانی کار از سیدحسن آذرکار؛ کرامات اولیا در آثار مولانا از محمدابراهیم ایرج پور؛ مجموعه مزار شاه نعمت الله ولی از مهراد قیومی بیدهندی، در قسمت معرفی کتاب تفسیر بیان السعاده فی مقامات العباده از دکتر عادل نادرعلی و ترجمه حسینعلی کاشانی بیدختی معرفی شده است.

6623c8be0966c.jpg

عرفان ایران - جلد 14

مصطفی آزمایش

فهرست شماره 14 عرفان ایران بدین قرار است: در قسمت مقالات، مقاله رویت ماه از دکتر نورعلی تابنده؛ عید رمضان از نورعلی تابنده؛ وحدت در کثرت و کثرت در وحدت از سیدمصطفی آزمایش، چرا سنت گرا نیستم؟ از محمد لگن هاوزن، ترجمه منصور نصیری؛ خواب و تعبیرخواب: بخش دوم از سیدحسن امین، در قسمت یادنامه، به مختصری از شرح احوال حاج علی تابنده محبوب علیشاه پرداخته شده، نکات و تذکرات فقری از حاج علی تابنده؛ عشق و شهادت از حاج علی تابنده، در قسمت معرفی کتاب؟، قلب اسلام از سید حسین نصر توسط حسین خندق ابادی معرفی شده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

659158acabff7.jpg

فرهنگ شاعران زبان پارسی از آغاز تا امروز

عبدالرفیع حقیقت (رفیع)

در تهیه و تنظیم این تالیف چهار اصل مورد توجه بوده است: نخست: انتخاب شاعران بزرگ زبان پارسی به طور عموم. دوم: شاعرانی که اشعار آنان در ادبیات پارسی بسیار مشهور است. سوم: شاعرانی که اشعار آنان در 6 مجلد نگین سخن آمده است. چهارم: عموم شاعران معاصر، اعم از کهن سرا و نوپرداز که اشعار آنان در تذکره های عمومی معاصر، و یا به صورت مجموعه شعر، و یا در روزنامه ها و مجله های تهران چاپ و منتشر شده است.

کلیات/فرهنگ ها
کتاب
6581be8d4423d.jpg

وزیران ایرانی از بزرگمهر تا امیرکبیر: دوهزار سال وزارت‌

عبدالرفیع حقیقت (رفیع)

همانطور که در این کتاب خواهید خواند علاقه مندی و یا بالعکس بی علاقگی یک وزیر به هر امری در زمان تصدی وی چه بصورت آشکار و چه بصورت پنهانی در گسترش و شکوفائی و یا انحطاط و نابودی آن مقصود و هدف تأثیری مهم و شگرف داشته است. به همین علت خدمات ارزنده ی وزیران ایرانی به تمدن و فرهنگ ایران در سخت ترین و بحرانی ترین مواقع سیاسی و فکری در دوران بعد از اسلام به ویژه در دوره عباسیان، سامانیان، غزنویان، به شرحی که در این کتاب خواهید خواند بسیار حائز اهمیت است. از طرفی در طول تاریخ ایران وزیران نیز بوده اند که در زمان صدارت خود که می بایستی در اندیشه تعالی ملک و ملت باشند فقط به فکر سود خویش و رفاه بستگاه و اطرافیان خاص خود بوده و سرانجام به سخت ترین وضع کشته شده و یا با خواری و زاری مرده و در ردیف خائنین به ملک و ملت قرار گرفته اند.

کلیات/تاریخ ایران
کتاب