کتاب روش نو در فراگیری ادبیات شامل چندین قطعه نظم و نثر از شعرا و نویسندگان مشهور چند هزار لغت مشتق و متشابه، تست های دستور زبان لغات متضاد، ارتباط لغات، لغات املائی چندین قاعده درباره درک معانی و صنایع و سبکهای ادبی و دستور زبان فارسی. این کتاب برای سطح دبیرستان و کنکور دانشگاه تدوین شده و به قلم حسن ناظمی نوشته و توسط موسسه مطبوعاتی شرق منتشر شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

65d749f7edb21.jpg

قرائت فارسی و دستور زبان برای سال دوم دبیرستانها

جمعی از نویسندگان

کتاب قرائت فارسی و دستور زبان برای سال دوم دبیرستانها، طبق برنامه جدید وزارت فرهنگ و تصویب شورای عالی کتب درسی و تالیف سعید نفیسی، محمدعلی روحانی، محمد نصرالله، دکتر مهدی محقق است که در سال 1338 منتشر شده است.

65a9187719bc0.jpg

اسنادی از مشاهیر ادب معاصر ایران - دفتر پنجم

علی میرانصاری

در این کتاب از رهگذر بررسی اسناد تاریخی به دست آمده، گزارش و بررسی ای از زندگی و شرح حال و فعالیت های چهره های برجسته تاریخ ادبیات معاصر ایران آورده می شود. از جمله این افراد عبارتند از: علی اصغر حکمت، حمیدی شیرازی، پرویز ناتل خانلری، علی اکبر دهخدا، صادق رضازاده شفق، فاطمه سیاح و غلامرضا رشید یاسمی. همچنین سه سفرنامه علی اصغر خان حکمت در پیوست انتهای کتاب آمده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

5782d274ee710.jpg

دستور نو یا راهنمای تجزیه و ترکیب جمله های فارسی

حسن ناظمی

قواعد و اصول زبان یا همان دستور، وسیله تشخیص و سنجش نوشته ها و افکار صحیح از ناصحیح است. صرف خواندن دستور، نمی توان آن را دانست بلکه باید در عمل از آن دانسته ها بهره برد و به تجزیه و تحلیل و ترکیب جملات روی آورد. از این روی حسن ناظمی، مدرس دبیرستانها به نوشتن «دستور نو» همت گماشت و ضمن بیان ساده قواعد دستور، با به کارگیری شیوه تجزیه و ترکیب، سعی در درک درست قواعد و اصول در ذهن دانش آموزان کرد. این دستور در ده بخش تبویب شده که هر بخش شامل سه قسمت است. در بخش اول قواعد بیان شده، درقسمت دوم جمله هایی به عنوان نمونه، تجزیه و ترکیب شده و در قسمت سوم، تمرینهایی برای سنجش آموخته ها، در نظر گرفته شده است. این کتاب بارها به چاپ رسید و کتاب حاضر،‌ چاپ پانزدهم آن است که در پایان آن، 14 دوره نمونه سؤالات امتحانات سال ششم طبیعی، ادبی و ریاضی همراه با پاسخ صحیح سؤالات گنجانده شده است.

دستور زبان/دستور زبان فارسی
کتاب