ساده ترین راهنمای زبان فارسی (دستور – املاء – انشاء) نوشته اسدالله شهریاری است و توسط انتشارات کتابخانه گوتنبرگ چاپ شده است. هدفی که در این کتاب تعقیب می شود، سادگی و آسانی مطالب است یعنی منظور کلی و اساسی آنست که اشخاص مبتدی و آنها که تحصیلات مقدماتی دارند از آن استفاده کنند

منابع مشابه بیشتر ...

661fe09370ae6.jpg

راهنمای نوشتن واژه نامه های بسامدی فارسی

فرهنگستان زبان ایران

هدف کلی از فراهم آوردن واژه نامه های بسامدی دو چیز است: 1. تمام واژه هایی که در متن معینی به کار رفته است فهرست شود و جای هر واژه و تعداد دفعاتی که در متن به کار رفته است معلوم گردد. 2. تفاوتهای معنایی یک واژه در کاربردهای مختلف روشن شود.

65d0b5f6c73bf.jpg

رهنمای صنعت بدیع و قافیه (برای کلاسهای چهارم ادبی دبیرستانها)

علی اکبر صبا

در این کتاب سعی شده که مطالب صنعت بدیع و قافیه با همه دشواری اصطلاحاتشان آسان و ساده نوشته شود. طوریکه دانش آموزان محترم از دریافت معنی و سخن عاجز نباشند و زحمت استادان معظم حتی الامکان به هدر نرود.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

5ebd57c2b6a5a.png

احوال و افکار و منتخبات عرفی شیرازی

اسدالله شهریاری

سیدمحمد عرفی شیرازی که بعضی از آثار و احوال و افکار او در این کتاب مورد بحث و بررسی قرار گرفته، یکی از مشهورترین گویندگان عهد خویش است که در حیات خود در تمام اقطار فارسی‌زبان دنیا مورد شناسایی و احترام عموم مردم و صاحب حیثیت و مقام در نزد امرا و سلاطین بوده است. عرفی ملقب به جمال‌الدین در قصیده سبکی خاص و طرزی مخصوص به خود دارد که هرچند اصل آن یکی از افراد کلی سبک عراقی است، اما در اسلوب بیان و به‌کار بردن الفاظ و ابتکار معانی و تلفیق عبارات به‌ویژه استعارات طرزی بدیع و بی‌سابقه به وجود آورده است.

پژوهش‌ها/پژوهش‌ در شعر و شاعران
کتاب