63b175a819b96.jpg

سبک و شیوه (مقاله های تحقیقی، گزارش ها و پایان نامه ها)

مکان چاپ: تهران ناشر: موسسه انتشارات آگاه تاریخ چاپ: ۱۳۸۰ هجری شمسی زبان: فارسی

مخاطبان اصلی کتاب دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری هستند تا براساس آن، چگونگی تدوین مقاله‌های تحقیقی را بیاموزند یا آن که شیوه نگارش پایان‌نامه‌های تحصیلی را فراگیرند .مباحث کتاب برگرفته از سه روش "مستندسازی "است که عبارت‌اند از" :شیوه نامه شیکاگو (چاپ چهاردهم)"، "شیوه نامه انتشارات انجمن روان شناسی آمریکا (چاپ چهارم) "و "راهنمای انجمن زبان جدید برای نویسندگان مقالات (چاپ چهارم، ویراسته جوزف گیبالدی) ." مطالب این مجموعه به دو بخش تقسیم می‌شود .بخش اول تحت عنوان "روش‌های تحقیق و نگارش"، در قالب شش فصل، به بررسی فرآیندهای ضروری در تهیه مقاله‌های تحقیقی، پایان نامه‌ها، گزارش‌ها و کتاب‌های درسی اختصاص دارد .در بخش دوم (روش‌های مستندسازی) نحوه استفاده از "شیوه نامه شیکاگو"، "راهنمای انجمن زبان "و "شیوه نامه انجمن روان شناسی "تشریح می‌شود .

منابع مشابه بیشتر ...

63ac3de763ef4.jpg

چکیده نویسی، مفاهیم و روشها

محمدنقی مهدوی

تجزیه و تحلیل مدارک، سهم مهمی در ارتباطات و جریان اطلاعات دارد. چکیده نویسی و نمایه سازی دو ابزار عمده تجریه و تحلیل مدارک هستند. چکیده نویس و نمایه سازی داده ها حلقه حیاتی ارتباطی بین تولیدکننده و مصرف کننده نهایی اطلاعاتند. چکیده ها و نمایه ها، نوشته ها را به نحوی سازماندهی می کنند که متخصصین بتوانند مدارک مورد علاقه خود را به سهولت مشخص کنند. این امر به ویژه در زمینه های علمی و فنی بسیار مهم است. این اثر شرح جامعی بر همه جنبه های چکیده نویسی نیست اما کوششش شده تا در آن مباحث کلیدی در زمینه چکیده نویسی به خواننده ارائه شود...

62b993cbeead7.jpg

مروری بر ویژگیهای زبان فارسی

محمدحسن مجاهد

این کتاب شامل انواع شعر و نثر و سبکهای ادبی، صنایع بدیع، آیین نگارش، شیوه ی تحقیق و گزارش نویسی، دستور زبان، تاریخ ادبیات و مروری بر تصوف و عرفان و ادبیات پیش دانشگاهی می باشد.