در سرگذشت پر فر و شکوه ایران، پارس جایگاه ویژه ای دارد که می توان گفت سرگذشت نویسان هر کدام به گونه ای به بازتاب ویژگیهای این سرزمین جاوید و مردمش پرداخته اند از اینروی دفتر مرکزی جنبش ملی نیکوکاری بر آن شد تا در برنامه کارش که بخشی از آن بزرگداشت نیکوکاران و نیک اندیشان و گرامی داشت آنان است این بخش از کوشش خود را از پارس و شیراز آغاز کند به ویژه که امسال دومین همایش جنبش ملی نیکوکاری نیز در این استان و در تخت جمشید بارگاه پر فر و شکوه شاهنشاهان هخامنشی برگزار می شود بنابراین از نویسنده ارجمند آقای محمدجواد بهروزی خواسته شد تا در این باره به فراهم آوردن کتابی بپردازند که اینک در دسترس شماست. این کار با یاری مدیرعامل سازمان شاهنشاهی خدمات اجتماعی استان فارس و نماینده جنبش ملی نیکوکاری در این استان به فرجام رسید.

منابع مشابه بیشتر ...

63e119f6bc8aa.jpg

فهرست هموندان کمیته های جنبش ملی نیکوکاری

کتاب حاضر گزارشی از فهرست هموندان کمیته های جنبش ملی نیکوکاری است که در اردیبهشت ماه 2537 شاهنشاهی منتشر شده است

63dfccbee4da8.jpg

نخستین همایش جنبش ملی نیکوکاری

از 16 تا 18 مرداد ماه 2535 شاهنشاهی، مشهد میهماندار گروهی از نیکوکاران و اعضای کمیته های جنبش ملی نیکوکاری و وابستگان این جنبش ملی بود که برای برگزاری نخستین همایش آموزشی جنبش ملی نیکوکاری شهر مقدس مشهد را برگزیده بودند.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

6214dc0671d09.png

سرگذشت دوازده تن از زنان مؤثر در تاریخ ایران

محمدجواد بهروزی

از جمله مواردی که در متن تاریخ ایران فراموش شده، شرح زندگانی و اقدامات زنانی است که با سیاست‌های درست یا نادرست خود مسیر تاریخ را تغییر داده‌اند. در این کتاب شرح زندگانی دوازده نفر از این زنان به صورت داستان‌هایی که کاملا حقیقت دارد با اسامی حقیقی آنها که مستند به مدارک تاریخی است، آورده شده است. اینان عبارتند از: پری‌خان خانم، جمال شاد ملک، خواندسلطان، بغدادخاتون، ترکان خاتون، پادشاه خاتون، سیده ملک‌خاتون، خیزران، پریزاد(پروشات)، استر (ستاره)، اسپاگو.

شرح حال/تذکره و تراجم
کتاب
603cfec74eef2.jpg

تقویم تاریخی فرهنگی هنری 2500 ساله شاهنشاهی ایران

محمدجواد بهروزی

محمد جواد بهروزی در سال 1300 خورشیدی در بوشهر تولد یافته و پس از اتمام تحصیلات مقدماتی در سال 1329 از دانشکده ادبیات و دانشسرای عالی تهران در رشته علوم اجتماعی لیسانس شدند مدتی در دبیرستان‌های شیراز دبیر و مدت 8 سال است رئیس دبیرستان حیات شیراز می‌باشند آقای بهروزی علاوه بر مقالات متعدد تاکنون یازده جلد کتاب در زمینه‌های گوناگون به چاپ رساتیده‌اند که کتاب حاضر را به مناسبت جشنهای دوهزار و پانصد ساله شاهنشاهی تهیه و تالیف کرده‌اند.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی
کتاب