64107983edcf9.jpg

گزارش سفیر کشور پرتغال در دربار شاه سلطان حسین صفوی

مکان چاپ: تهران ناشر: انتشارات دانشگاه تهران تاریخ چاپ: ۱۳۵۷ هجری شمسی زبان: فارسی

کتاب گزارش سفیر کشور پرتغال در دربار شاه سلطان حسین صفوی نوشتهٔ گریگوریو پرئیرافیدالگو، ترجمهٔ اول از ژان اوبن و ترجمهٔ دوم از پروین حکمت است و انتشارات دانشگاه تهران آن را منتشر کرده است. کتاب گزارش سفیر کشور پرتغال در دربار شاه سلطان حسین صفوی کتابی است حاوی گزارش‌های سفیر پرتغال در ایران، گرگوریوپریرا فیدالگو، در خلال سال‌های ۱۶۹۶ تا ۱۶۹۷ میلادی. خلیج فارس، اصفهان، دربار صفوی، وضعیت ایران با همسایه‌هایش، نقش کشورهای دیگر چون هلند و... از موضوعات جالب توجه این کتاب است.

منابع مشابه بیشتر ...

659fff19af67a.jpg

گزارش پژوهشهای اعضاء آموزشی دانشگاه پهلوی سال تحصیلی 1352-1353

جمعی از نویسندگان

از آنجا که در دانشگاه پهلوی از بدو تاسیس به کیفیت بیشتر از کمیت توجه شده است طبعا برنامه های تحقیقاتی در این دانشگاه از موقعیت و مقام ممتازی برخوردار بوده است و اعضاء آموزشی دانشگاه با درک این واقعیت، به انتشار تحقیقاتی ارزنده در نشریات ایرانی و خارجی مبادرت ورزیده اند که از سال گذشته در اولین مجموعه "گزارش پژوهشهای اعضاء آموزشی دانشگاه پهلوی" منتشر گردید. و اکنون نیز این مجموعه که منعکس کننده کوششهای انتشاراتی اعضا آموزشی دانشگاه پهلوی در سال تحصیلی 52-53 می باشد.

659ffc136c8b4.jpg

گزارش پژوهشهای اعضاء آموزشی دانشگاه پهلوی سال تحصیلی 1350-1351

جمعی از نویسندگان

در این مجموعه کوشش شده است مقالاتی که بوسیله اعضاء کادر آموزشی دانشگاه پهلوی در سال تحصیلی 1352-1351 منتشر شده است با ذکر عنوان، نویسنده، مجله و تاریخ انتشار و ثبت گردآوری و در اختیار دانشمندان، و اندیشمندان و دانش پژوهان قرار گیرد. تعداد 291 مقاله در این مجموعه احصاء شده است که 88 مقاله آن مربوط به دانشکده ادبیات و علوم 85 مقاله آن مربوط به دانشکده پزشکی، 4 مقاله آن مربوط به دانشکده دامپزشکی، 66 مقاله آن مربوی به دانشکده کشاورزی و 48 مقاله آن مربوط به دانشکده مهندسی است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

58870f7535dd0.PNG

مجموعه در ترجمه احوال شاه نعمت‌الله ولی کرمانی؛ مشتمل بر 1. رساله عبدالرزاق کرمانی؛ 2. فصلی از جامع مفیدی؛ 3. رساله عبدالعزیز واعظی

اولین رساله مشتمل است بر شجره‌ای و پنج اصل و فرع. شجره در سلسله نسب شاه نعمت‌الله ولی، اصل اول در مولد و منشأ و شمایل و خصایل آن نامدار؛ اصل دوم در ایام استفاده و سلوک و استرشاد و سلسله خرقه و ارادت؛ اصل سوم در تکمیل و ارشاد و ذکر بعضی از مشاهیر اصحاب خلافت و واصلین بصحبت با کرامت؛ اصل چهارم در تصانیف رسایل و فواید جلایل از ارقام اقلام عنبرفام آن مقتدای انام و اصل پنجم در کرامات و حالات سعادت آغاز ولایت انجام و انقطاع ارادت اکمال و اتمام و فرع در تعداد اسامی نامی بعضی از اولاد رفیع العماد و بیان ظطری از فواضل و فضایل ایشان. دومین رساله فصلی از «جامع مفیدی» تألیف مستوفی یزدی، اقتباس از رساله صنع الله نعمت‌اللهی در احوال شاه نعمت‌الله ولی و اولاد او و سومین رساله در سیر شاه نعمت‌الله ولی است تصنیف عبدالعزیز بن شیر ملک واعظی.

نثر/متون کهن/عرفانی شرح حال/تک نگاری
کتاب