موضوع کتاب رشت، شهر ستاره پژوهشی است در معنای لغوی رشت که توسط حمید فروحی نوشته شده است. این کتاب در سال 1372 توسط انتشارات روزبهان منتشر شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

668562ee0b4aa.jpg

معرفی و شناخت سهراب سپهری

شهناز مرادی کوچی

این کتاب چنان که از عنوان آن پیداست شامل مقالاتی در نقد و بررسی آثار سهراب سپهری است، و ارائه کننده تصویر همه جانبه ای از شخصیت قردی سپهری در مقام شاعر و نقاش و منتقد است. در این کتاب علاوه بر نمونه اشعار و متن نامه های سپهری، مقالاتی از داریوش آشوری، رضا براهنی، شاهرخ مسکوب، کریم امامی، نادر نادرپور، محمد مختاری، احمدرضا احمدی، منوچهر آتشی، سیمین دانشور، فریدون رهنما، حمید مصدق، سیمین بهبهانی، فریذون مشیری، نصرت رحمانی و ... درج است.

66814ab00477b.jpg

سده‌ میلاد میرزاده‌ عشقی‌: یکی‌ از شا‌عران‌ و نویسندگا‌ن‌ دوران‌ مشروطیت‌ نوشته‌ها‌ی استا‌دان‌ و نویسندگا‌ن‌ اشعا‌ر شا‌عران‌ دربا‌ره‌ شا‌عر شهید اشعا‌ری از عشقی

سیدهادی حائری

سیدمحمدرضا کردستانی با تخلص میرزاده عشقی (۲۰ آذر ۱۲۷۳ – ۱۲ تیر ۱۳۰۳) شاعر، روزنامه‌نگار، نویسنده و نمایشنامه‌نویس ایرانی دوره مشروطیّت و مدیر نشریه قرن بیستم بود که در دوره نخست‌وزیری رضاشاه، به دستور رئیس اداره تأمینات نظمیه (شهربانی) وقت، ترور شد. وی از جمله مهم‌ترین شاعران عصر مشروطه به‌شمار می‌رود که از عنصر هویت ملی در جهت ایجاد انگیزه و آگاهی در توده مردم بهره گرفت. او را خالق اولین اپرای ایرانی می‌دانند. کتاب حاضر گزیده‌ی اشعار و تقسیر و نقدی ادبی آثار میرزاده عشقی است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

61e97d6359a9e.png

رشت شهر ستاره (پژوهشی در معنای لغوی رشت)

حمید فروحی

دروازه اروپا و شهر باران‌های نقره‌ای با بام‌های سفالین مه‌آلود، القابی است که به شهر زیبا و خرم رشت، کرسی و مرکز سرزمین گیلان داده شده است. اما فرهنگ‌های فارسی معنای رشت را به صورت کلاف سردرگمی درآورده‌اند. در این کتابچه درباره معنای معنای لغوی رشت تبیین شده است.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی/ایران شناسی
کتاب