در "فرهنگ اصطلاحات عامیانه جوانان "علاوه بر معنای هر واژه یا اصطلاح، در صورت لزوم، به مقوله دستوری، زبان منبع، مترادف‌ها و متضادها اشاره شده است .این فرهنگ با مثال‌ها و توضیحاتی نیز همراه است .

منابع مشابه بیشتر ...

662e578f6d4b6.jpg

قصه در قلمرو ادبیات شفاهی

محسن میهن‌دوست

ادبیات شفاهی ادبیاتی است که به دفتر نیامده و در سینه و یاد و حافظه هر ملتی وجود دارد. به گمان از زمانی که بشر برابر طبیعت قرار گرفت و خود را چیزی جز آن اما در آن دید ادبیات شفاهی پیدایی یافت. به عبارت دیگر ادبیات شفاهی از زمانی که انسان به گپ درآمد و زبان رابط او با جهان بیرونی و درونی اش شد، از مغز به مغز و از سینه به سینه، به امروز رسید. سرایندگان و گویندگان بیشتر و پیشتر گمنام بوده اند، و شک نیست که ادبیات شفاهی مثلا قصه حاصل تخیل و تمنییات گروهی است که گاه در تحت اوضاع و احوال همسان و گاه ناهمگون بزیسته اند...

662d0c52ed355.jpg

فرهنگ مصور انگلیسی-فارسی

ا- ج

کتاب حاضر فرهنگی مصور انگلیسی-فارسی است و شامل لغات مستعمل در زبان انگلیسی و اصطلاحات علمی و فنی است که تالیف ا- ج است و توسط کتابفروشی اسلام منتشر شده است

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

65215f9c707d0.jpg

فرهنگ واژه‌های اروپایی و فارسی

مهشید مشیری

در فرهنگ واژه های اروپایی در فارسی سعی شده است تا تصویری از واژه های قرضی اروپایی (انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، روسی) که در فارسی گفتاری و نوشتاری و در فارسی علمی و غیرعلمی کاربرد دارد ارائه شود. تشخیص علل قرضگیری این واژه ها و لزوم یا عدم لزوم کاربرد آنها نیز به مراجعه کننده اندیشمند و آگاه فرهنگ واگذار می گردد.

کلیات/فرهنگ ها
کتاب
63eb977f4460a.jpg

دایره المعارف بازتابی از عالم کبیر (بررسی تحلیلی دایره المعارف نویسی در ایران و جهان)

مهشید مشیری

در فصل نخست این کتاب سیر دایره‌المعارف نویسی در جهان در قالب چهار دوره (عصر آینه‌های امپراتور، عصر روشنگری، عصر نگرش علمی، و عصر نسل دانش و آگاهی) معرفی می‌شود .فصل دوم کتاب شرحی است از دایره‌المعارف نویسی در ایران که نگارنده آن را در سه دوره مجزا تشریح می‌کند :عصر دایره‌المعارف نویسان بحرالعلوم، عصر آشنایی با غرب، و عصر دانش‌نامه نویسی علمی فارسی .در فصل سوم کتاب "دانشنامه بزرگ فارسی (د.ب.ف) معرفی شده و در انتهای کتاب فهرست منابع فارسی و انگلیسی درج گردیده است .

کلیات/فرهنگ ها
کتاب