مولف در مورد کتاب میگوید: از دیرباز به شعرهای دلپذیر و دل نشین وحشی بافقی یزدی عشق می ورزیدم. و در هر فرصتی که دست می داد، از نسخه های چاپی و سنگی و خطی کتابخانه های مختلف ایران و پاکستان بهره می بردم. قضا را نشریه طلایه بازنگری کلیات وحشی را به اینجانب واگذار کرد. تردیدی نیست که با پیدا شدن نسخه های خطی جدید و جنگها و تذکره شعرا، روز به روز آثار مشاهیر ادب این کشور جامع تر می شود و چاپهای جدیدتری در اختیار علاقمندان قرار می گیرد. البته این به معنای نفی زحمات و خدمات محققان و دانشمندانی که سالیان درازی از عمر خود را یکسره صرف پژوهش و تصحیح آن کرده اند، و تقدم فضل دارند، نیست.

منابع مشابه بیشتر ...

662cfa87d071f.jpg

روح روان یا مطلوب پیر و جوان

رضا نوری

کتاب حاضر مجموعه اشعاری است با نام روح روان یا مطلوب پیر و جوان قسمتی از دیوان رضا نوری است که مشتمل بر قطعات علمی و ادبی و متضمن نصایح و اندرزهای مفید با ترجمه لغات مشکله و تعلیقات و حواشی که در سال 1332 و توسط شرکت سهامی طبع کتاب منتشر شده است.

662cf7002b0c6.jpg

یادگار فرامرز

فرامرز نوریانی

مجموعه حاضر اشعار دکتر فرامرز نوریانی متخلص به "مظلوم" است که در سال 1312 چشم به جهان گشود و تحت تعلیم و تربیت مادری روشنفکر و پدری آزاده پرورش یافت. در سال 1338 موفق به دریافت دکترای پزشکی از دانشکده پزشکی اصفهان شد و در سال 1350 دکترای اعصاب و روان را از دانشکده پزشکی تهران کسب نمود. ایشان در سن 60 سالگی دار فانی را وداع گفت.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

5d655a5c0d9dc.png

دیوان اشعار اشرف مازندرانی

نام این شاعر محمدسعید، تخلص او در شاعری اشرف معروف به مازندرانی است. محل تولدش بر خلاف شهرتش به مازندرانی شهر اصفهان بوده است. سال تولدش به درستی روشن نیست؛ زیرا هیچ‌کدام از تذکره‌نویسان یادآور این موضوع نشده‌اند؛ اما از روی شواهد و قرائن موجود در تذکره‌ها و با توجه به اینکه محققا وفاتش در سال 1116 هجری در شهر مونگیز از توابع پتنه بوده، تولدش را می‌توان بین سال‌های 1030 تا 1035 هجری حدس زد. محمدسعید اشرف مازندرانی از شاعران خوش‌سخن پارسی‌گوی است که از اصفهان به دیار هند رفت و در دربار گورکانیان منزلتی یافت. دیوان اشعار او که در این کتاب منتشر شد، با توجه به چند نسخه تصحیح و ترتیب یافته است و دربرگیرنده قصائد، ترجیع‌بندها، قطعات، مثنوی‌ها، غزلیات، رباعیات / دوبیتی‌ها و تک‌بیت‌ها می‌باشد. همچنین در پایان کتاب کتاب‌شناسی اشرف مازندرانی آورده شده است.

نظم/شعر کلاسیک/دیوان
کتاب