این کتاب شامل: مراجع و نحوه استفاده از آن فرهنگ‌ها (واژه‌نامه‌ها) دایره‌المعارف‌ها و دانشنامه‌ها کتاب‌شناسی‌ها سالنامه‌ها مرجع‌نگاری.

منابع مشابه بیشتر ...

65ba66c427c08.jpg

شناختی از دانش‌شناسی (علوم کتابداری و دانش‌رسانی)

هوشنگ ابرامی

کتاب حاضر به منظور آشنا کردن خواننده با کتابخانه و نقش حیاتی آن در آموزش، نیز مفهوم علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی تدوین شده است .این کتاب متشکل از دو بخش است :نویسنده در بخش نخست تحت عنوان((سیری در زمان)) زمینه کلی علوم دانش‌شناسی را به دست می‌دهد و مباحثی چون((کتابداری :دانش‌شناسی))، ((کتابخانه :اجتماع))، ((آموزش، پژوهش، کتابداری و دانش‌شناسی)) و ((انفجار دانش :دانش‌شناسی)) را مطرح می‌سازد.وی در بخش دوم پایه‌های چهارگانه علوم دانش‌شناسی را بررسی می‌کند که عبارت‌اند از :((گزینش و گردآوری))، ((نظم و سازمان دانش))، ((دانش گستری)) و ((سازمان و مدیریت)) .

654b71be09947.jpg

فرهنگ اصطلاحات کتابداری

ایرج افشار در مقدمه کتاب می گوید: روش کار کتاب به این صورت است که در باب هر اصطلاح در جلسات بحث می شد و لفظ مناسب انتخاب می گردید و چون یک بار همه لغات بررسی شد بار دوم به تعریف کردن اصطلاحات پرداخته شد و مطالبی که تحریر میشد با اصطلاحاتی که لازم داشت یادداشت میشد و سپس به صورت نهایی تدوین گردید.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

65d9f28dc8b0e.jpg

فهرست فیلمهای عکس های تاریخی

قاسم صافی

فهرست حاضر راهنمای شماره فیلم های عکس های تاریخی ایران موسوم به عکس های بیوتات موجود در گنجینه کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران است که اخیرا به منظور تسهیل و تسریع در یافتن عکس های تاریخی از روی آنچه در پشت هر عکس قید شده تهیه گردید. برای استفاده از فیلم های عکس های تاریخی، متقاضی کافی است با مراجعه به کتاب فهرست عکس های تاریخی، شماره عکسی را که در برابر موضوع مورد دلخواه قرارداد یادداشت نموده، سپس شماره فیلم آن را از روی این فهرست به دست اورد و به مسئولین مربوطه برای دریافت فیلم ارائه دهد...

کلیات/فهارس
کتاب
6522c9aa6e956.jpg

از چ‍اپ‌ س‍پ‍اری‌ ت‍ا ک‍ت‍اب‍خ‍وان‍ی‌ (آش‍ن‍ائ‍ی‌ ب‍ا ش‍ی‍وه‌ه‍ای‌ چ‍اپ‌ و م‍راح‍ل‌ آم‍اده‌س‍ازی‌ ک‍ت‍اب‌ و م‍طب‍وع‍ات‌)

قاسم صافی

آشنائي با شيوه هاي چاپ و مراحل آماده سازي كتاب و مطبوعات آنچه در پيش روي شماست مشتمل بر شناخت لوازم فراهم آورده اين در گرانمايه و نحوه تهيه و تركيب و نشر آن و آشنايي با صنعت چاپ است و حاوي سه بخش عمده مراحل چاپ يك اثر - روش فهرست نويسي - وطبقه بندي اثر است كه بر اساس آخرين روشهاي معمول در جهان؛ تدوين شده است.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی
کتاب