6531395e3446e.jpg

فرهنگ مرجع‌شناسی: شناخت خدمات و کتاب‌های مرجع

مکان چاپ: تهران ناشر: فرهنگ معاصر تاریخ چاپ: ۱۳۸۱ هجری شمسی زبان: فارسی

موضوع کتاب حاضرمعرفى و ارزیابى مهم‏‌ترین کتاب‏‌ها و منابع عمومى و اختصاصى مرجع، مفید و مناسب براى اهل تحقیق به ویژه کتاب‌داران، راهنماى ارزیابى و شناسایى مهم‏‌ترین کتاب‌‏ها و منابع عمومى و اختصاصى مرجع، از جمله کتاب‌شناس‌ها، دایرة المعارف‏‌ها، فرهنگ‌‏ها، زندگینامه‌ها و ... است.

منابع مشابه بیشتر ...

666d906b5f527.jpg

برگ سبز (بزرگداشت نامه دکتر آنه لیزه قهرمان)

جمعی از نویسندگان

مطالب این کتاب که به مناسبت بزرگداشت خانم((آنه‌لیزه(قهرمان))) فراهم آمده شامل مقالاتی است در زمینه زبان و ادبیات فارسی و آلمانی .افزون بر آن برخی مطالب نیز گفتاری است درباره روابط فرهنگی ایران و آلمان .کتاب حاضر در دو بخش به زبان فارسی و آلمانی به چاپ رسیده است .شایان ذکر است خانم آنه‌لیزه (قهرمان) پس از پایان تحصیلات عالی در آلمان، در ایران به کار تدریس و تحقیق پرداخت و طی آن آثاری در زمینه زبان و ادبیات آلمانی پدید آورد، همچنین چند رمان فارسی را به زبان آلمانی ترجمه نمود .

6669a4a58c225.jpg

دایره المعارف مصور زرین - جلد چهارم

غلامرضا طباطبائی مجد

كتاب دایره‌المعارف مصور زرین برگرفته از موضوع های : موسیقی، سینما، تئاتر، ورزش، ریاضیات، نجوم، فیزیك، شیمی، فنون ادبی، مكاتبات نقاشی، فهرست اختراعات و اكتشافات، فهرست برندگان جوایز نوبل و اسكار، آثار تاریخی ایران و جهان، مسائل جغرافیای سیاسی و اقتصادی، نویسندگان، شاعران، سیاستمداران و نظایر آن .این موضوعات بر اساس الفبای فارسی تدوین شده و با تصاویر متعددی همراه است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

624d977094b2c.png

تولید و نشر کتاب

نورالله مرادی

بر اساس تعریف سازمان یونسکو «کتاب» عبارت از تک‌نگاشت یا نشریه‌ای غیرادواری است که حجم آن بدون شمارش صفحات جلد از 48 صفحه بیشتر باشد و کمتر از آن را جزوه می‌نامند؛ ولی به طور کلی امروزه منظور از کتاب مجموعه‌ای از اوراق چاپی است که در میان جلدی قرار گرفته است. در این جزوه به مراحل تولید و نشر کتاب از کاغذ تا چاپ و اقتصاد کتاب پرداخته شده است.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی ادبی
کتاب