این‌ مجموعه‌ از نغمه‌های‌ توحید و نعمت‌ حضرت‌ باری‌ تعالی‌ فراهم‌ آمده‌است‌ و اشعار 51 سخنگوی‌ فارسی‌ را در بر دارد. هر یک‌ از شاعران‌، اشعاری‌ نغزدر تحمید و تبجیل‌ ذات‌ مقدس‌ حق‌ تعالی‌ و الطاف‌ بیکران‌ و نعمت‌های‌ اوسروده‌اند

منابع مشابه بیشتر ...

668157a66442a.jpg

سال های تاکنون

عبدالجبار کاکائی

مجموعه شعر سالهای تاکنون از عبدالجبار کاکائی در سال 1372 توسط موسسه فرهنگی محراب اندیشه منتشر شده است و شامل شعرهایی در قالب غزل، مثنوی، چهارپاره و سروده های نو می شود.

6681395571dea.jpg

به همین سادگی و زیبایی: یادنامه‌ی استاد سیدمحمدحسین‌شهریار

جمعی از نویسندگان

براي شناختن بزرگان وسرشناسان فرهنگ و ادب ، گذشته از نوشته های خود آنان اطلاع از آنچه ديگران درمورد آنان گفته اند و نوشته اند نيز بايسته و سودمند است . انگيزه ي گردآوردن اين دفتر نيز همين بوده است وآنچه درآن جمع آمده آثاري است كه در طول ساليان به طور پراكنده در مطبوعات و نشريات و كتب گوناگون درباره ي شهريار و شعر و زندگي او نوشته شده و چه بسا دسترسي به آنها براي آيندگان جز در مجموعه هايي از اين گونه ناممكن مي بود.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

62b1c84ee5d62.jpg

فارسی سال دوم دبیرستان - 1364 (به استثنای رشته فرهنگ و ادب)

احمد احمدی بیرجندی

کتاب حاضر فارسی سال دوم دبیرستان به استثنای رشته فرهنگ و ادب است و توسط دکتر حسین رزمجو، محمدمهدی رکنی، احمد احمدی بیرجندی و ابراهیم عقدائی نگارش یافته و در سال 1364 توسط شرکت چاپ و نشر ایران منتشر شده است

کلیات/کتاب های درسی
کتاب
5eb6cd339ad21.png

شعر در زندگی

احمد احمدی بیرجندی

علاقه کلی به شعر از زمان‌های قدیم باعث آمده است که هر یک از اهل ذوق و ادب، در هر درجه و مقامی که بوده‌اند، «سفینه» و «جنگی» برای خود ترتیب می‌داده‌اند و آن را یار دمساز و همنشین رازدار خود می‌ساخته‌اند که در روزگار غم و تنهایی رفیق و مونسی اندوهگسار داشته‌ باشند. در چنین گلچین‌ها و گلزارها، اشعار برابر سلیقه و ذوق افرادی فراهم می‌شود که گردآورنده آنها می‌باشند و دوست دارند آنها را گاهی زمزمه و گاهی به حافظه بسپارند. تنوع مضامین از ویژگی‌های چنین سفینه‌هایی است. این کتاب مجموعه‌ای است از همین از همین قبیل سفینه‌ها که در تهیه آن هدف تنها تنوع‌طلبی نبوده است و گرچه از این مزین برخوردار است. در این مجموعه مضامین دینی و اخلاقی و اجتماعی در کنار هم نشسته‌اند. این مضامین از آنجا که در زندگی در حالات گوناگون و پیشامدها می‌توانند به کار آیند، برگزیده شده‌اند.

پژوهش‌ها/پژوهش‌ در شعر و شاعران
کتاب