انشاء فارسی یکی از دروس دبستان و دوره راهنمایی است. دانش آموز در این درس می آموزد که چگونه راجع به موضوعات مختلف بنویسد. این امر در زندگی دانش آموز زمانی که وارد اجتماع گردید از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود. اگر اصول انشاء نویسی را فرا گرفته و تمرین نماید براحتی به مخاطبش منتقل کند. اغلب دیده شده که دانش آموزان در درس انشاء با مشکل مواجه می شوند. والدین در برخی از موارد به یاری برخاسته و دانش آموز را بعد از اندکی راهنمایی به راه صحیحی در رابطه با نوشتن مطالب هدایت می کنند. ولی در اکثر موارد که والدین خود در نوشتن موضعی و توصیف آن دارای مشکل هستند، این مسئله به راحتی قابل حل نیست. به همین دلیل با توجه به مطالب فوق این دفتر کوچک حاوی چهل موضوع انشاء به زبان ساده فراهم شده است. این موضوعات به صورت انشاء بیان شده و می تواند راهنمای خوبی برای دانش اموزان و والدین باشد....

منابع مشابه بیشتر ...

66841a00074f8.jpg

انشاء و نامه نگاری نوین به انضمام قواعد علم سیاق

محمد خالقی

در این کتاب به نمونه های مختلفی از نامه های مبنی بر احتیاجات زندگی برمیخوریم که با مطالعه و ممارست آن میتوان نامه های خوب تنظیم و مطالب خود را به طریق بهتری به مخاطب رساند.

666d906b5f527.jpg

برگ سبز (بزرگداشت نامه دکتر آنه لیزه قهرمان)

جمعی از نویسندگان

مطالب این کتاب که به مناسبت بزرگداشت خانم((آنه‌لیزه(قهرمان))) فراهم آمده شامل مقالاتی است در زمینه زبان و ادبیات فارسی و آلمانی .افزون بر آن برخی مطالب نیز گفتاری است درباره روابط فرهنگی ایران و آلمان .کتاب حاضر در دو بخش به زبان فارسی و آلمانی به چاپ رسیده است .شایان ذکر است خانم آنه‌لیزه (قهرمان) پس از پایان تحصیلات عالی در آلمان، در ایران به کار تدریس و تحقیق پرداخت و طی آن آثاری در زمینه زبان و ادبیات آلمانی پدید آورد، همچنین چند رمان فارسی را به زبان آلمانی ترجمه نمود .