این رساله شمه ای از زندگی و آثار شاعر و عارف گرانقدر مفتی ملااحمد میرامین زاده (محوی یا عهدی) را در بردارد و حاکی از تلاش های مردان بزرگ سرزمین بخارا در حفظ هویت اسلامی خویش می باشد.

منابع مشابه بیشتر ...

662cf7002b0c6.jpg

یادگار فرامرز

فرامرز نوریانی

مجموعه حاضر اشعار دکتر فرامرز نوریانی متخلص به "مظلوم" است که در سال 1312 چشم به جهان گشود و تحت تعلیم و تربیت مادری روشنفکر و پدری آزاده پرورش یافت. در سال 1338 موفق به دریافت دکترای پزشکی از دانشکده پزشکی اصفهان شد و در سال 1350 دکترای اعصاب و روان را از دانشکده پزشکی تهران کسب نمود. ایشان در سن 60 سالگی دار فانی را وداع گفت.

6623dcd2e2e7c.jpg

عرفان ایران - جلد 17

مصطفی آزمایش

فهرست شماره 14 عرفان ایران بدین قرار است: در قسمت مقالات، عید مبعث از دکتر نورعلی تابنده؛ تصوف علوی از شهرام پازوکی، فریتهوف شوئون و معنای زیبایی از سعید بینای مطلق؛ تاملی در باب معنای روحانی کار از سیدحسن آذرکار؛ کرامات اولیا در آثار مولانا از محمدابراهیم ایرج پور؛ مجموعه مزار شاه نعمت الله ولی از مهراد قیومی بیدهندی، در قسمت معرفی کتاب تفسیر بیان السعاده فی مقامات العباده از دکتر عادل نادرعلی و ترجمه حسینعلی کاشانی بیدختی معرفی شده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

60759e148d91f.jpg

تاجیکان در مسیر تاریخ

میرزا شکورزاده

این کتاب پاسخ به نیاز جامعه تاجیکان است که در حال گذار از دوران پوست اندازی و بحران می‌باشد. بعضی از مقالات کتاب به لحاظ شیوه تحقیق و استقصای منابع در زمره بهترین مقالاتی است که در این حوزه تحقیقی به رشته نگارش درآمده است. اما علت اصلی چاپ و نشر این مجموعه همدینی، همنژادی و سرنوشت مشترک مسلمانان ایران و ماوراء النهر است.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی
کتاب
58982be7a3345.PNG

آموزش، ترجمه و نشر فرهنگ و ادب فارسی در گرجستان

در پژوهشگاه‌ها و فرهنگستان علوم اتحاد جماهیر شوروی و سایر جمهوری‌های سابق آن، تحقیق و بررسی تاریخ، فلسفه، زبان و ادب فارسی جایگاه ویژه‌ای دارد. ایرانشناسی در این جمهوریها، صرف‌نظر از بحران شدید اقتصادی و سیاسی که بسیاری از این کشورها دچار گردیده‌اند، باز هم مقام و جایگاه خویش را حفظ کرده است و از مطالعه مقاله زیر، سابقه پرافتخار روابط فرهنگی میان گرجستان و ایران روشن خواهد شد و ثابت خواهد گشت که درخت دوستی میان این دو ملت برادر، ریشه در عمق جان تاریخ دارد.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی ادبی
مقاله