56434d4abe031.PNG

شرح حال و اشعار ناخدا عباس دریانورد

مکان چاپ: شیراز ناشر: مولف تاریخ چاپ: ۱۳۵۶ هجری شمسی زبان: فارسی

ناخدا عباس دریانورد در حدود سال 1255ه.ش. متولد شد و در سن 78 سالگي و در سال 1333ه.ش. در اهواز و فات يافت و در بقعه امامزاده علي بن محمد زيار مدفون گرديد. کتاب حاضر مجموعه ای است شامل: زندگینامه، شرح برخی فعالیت های فنی و دریانوردی و نیز اشعار و آثار ادبی ناخدا عباس که به قلم علی نقی بهروزی تدوین و تالیف شده است. بهروزی در مقدمه ی کتاب می نویسد: «یکی از مردان با استعداد و وطن پرست و با ایمان این مرز و بوم ناخدا عباس دریانورد است. او ضمن اینکه در دریانوردی ماهر بوده و خدمات ارزنده ای برای این سرزمین انجام داده است، ذوق ادبی هم داشته و اشعار و مرثیه ها و نوحه هایی از او باقی مانده است... . این کتاب شامل شرح حال، اشعار، مرثیه ها و نوحه های ایشان است که با زحمت فراوان به زیور چاپ آراسته گردیده است.» این کتاب به اهتمام علی نقی بهروزی در سال 1356 توسط مولف و در شیراز منتشر شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

6623dcd2e2e7c.jpg

عرفان ایران - جلد 17

مصطفی آزمایش

فهرست شماره 14 عرفان ایران بدین قرار است: در قسمت مقالات، عید مبعث از دکتر نورعلی تابنده؛ تصوف علوی از شهرام پازوکی، فریتهوف شوئون و معنای زیبایی از سعید بینای مطلق؛ تاملی در باب معنای روحانی کار از سیدحسن آذرکار؛ کرامات اولیا در آثار مولانا از محمدابراهیم ایرج پور؛ مجموعه مزار شاه نعمت الله ولی از مهراد قیومی بیدهندی، در قسمت معرفی کتاب تفسیر بیان السعاده فی مقامات العباده از دکتر عادل نادرعلی و ترجمه حسینعلی کاشانی بیدختی معرفی شده است.

6623c8be0966c.jpg

عرفان ایران - جلد 14

مصطفی آزمایش

فهرست شماره 14 عرفان ایران بدین قرار است: در قسمت مقالات، مقاله رویت ماه از دکتر نورعلی تابنده؛ عید رمضان از نورعلی تابنده؛ وحدت در کثرت و کثرت در وحدت از سیدمصطفی آزمایش، چرا سنت گرا نیستم؟ از محمد لگن هاوزن، ترجمه منصور نصیری؛ خواب و تعبیرخواب: بخش دوم از سیدحسن امین، در قسمت یادنامه، به مختصری از شرح احوال حاج علی تابنده محبوب علیشاه پرداخته شده، نکات و تذکرات فقری از حاج علی تابنده؛ عشق و شهادت از حاج علی تابنده، در قسمت معرفی کتاب؟، قلب اسلام از سید حسین نصر توسط حسین خندق ابادی معرفی شده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

63568a3b50a05.jpg

دیوان آقا سیدعلی مجتهد کازرونی و شرح حال ایشان

علی نقی بهروزی

کتاب حاضر، دیوان آقا سیدعلی مجتهد کازرونی و شرح حال ایشان است که به قلم علی نقی بهروزی به رشته تحریر درآمده است و فهرست کتاب شامل این موضوعات است: بخش اول شرح حال؛ بخش دوم اشعار فارسی – مسمط، تضمین ها، غزلیات، اشعار متفرقه؛ بخش سوم اشعار عربی، بخش چهارم رساله فارسی و عربی؛ نمونه خط آن مرحوم و ...

نظم/شعر کلاسیک/دیوان
کتاب
5fd061cdca61a.png

سعدی را بشناسید

علی نقی بهروزی

این کتاب مختصر به نوعی پاسخ‌گویی مختصری برای خواننده درباره سعدی و آثار اوست. مطالب این کتاب از کتب متعدد و مدارک تاریخی جمع‌آوری شده است. در این کتاب درباره مباحثی چون مقام و مرتبه سعدی، کلیات سعدی، نسخ کلیات و گلستان و بوستان سعدی، خانه سعدی، آرامگاه سعدی، زندگی او ..... مطالبی ایراد شده است.

مشاهیر ادبیات فارسی/سعدی/پژوهش درباره سعدی
کتاب