لیلی آهی، توران میر هادی و مهدخت دولت آبادی به تحقیق درباره ادبیات کودکان دست زدند و به کندو کاو در این باره از جهات مختلف پرداختند. این کتاب در هشت فصل به عناوینی همچون هدف ادبیات کودکان و انواع آن، ادبیات داستانی کودک و جایگاه آن در جهان، چگونگی علاقمند کردن کودکان به کتاب، طراحی کتاب کودک، تأثیر رسانه در علاقمندی کودک به کتاب و ... پرداخته است. همچنین در این کتاب روش هایی همچون تئاتر، بازی و مسابقات کتابخوانی در جذب کودک به کتاب، ایجاد کتابخانه و ثبت اطلاعات کتاب، انتخاب و خرید کتاب آموزش داده شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

64fdba4addad3.jpg

کتاب فرهنگ فیلمهای کودکان و نوجوانان ازآغاز تا سال 1367

عباس جهانگیریان

پس از گذشت حدودا چهل سال از عمر سینمای ایران به جهت بالا بردنبار عاطفی فیلم و به ویژه در مضامین خانوادگی و ملودرامهای وطنی، در سالهای دهه چهل، کودکان نیز گهگاه در فیلمهای فارسی حضور پیدا می کنند. اما این حضور به تنهایی نمی تواند سرآغاز فیلم کودک در تاریخ سینمای ایران باشد. چرا که سینمای کودک، ویژگیهای خاص خود را دارد و برای مخاطبان خاص خود نیز تولید می شود و فیلم های سینمایی به دلیل جامعیت و عمومی بودن شیوه بیان و پیام آن نمی تواند پاسخگوی این نیاز باشد....

5d45c9947e745.png

بچه‌ها بیایید با هم کتاب بخوانیم

نسیم خاکسار

نویسنده در این کتاب پس از مقدمه‌ای درباره چرایی خواندن کتاب و مزایای خواندن آن، به بررسی و نقد داستان کوتاه «اولدوز و کلاغها» نوشته صمد بهرنگی پرداخته است. در این بخش ابتدا خلاصه‌ای از داستان و نتیجه‌گیری نویسنده از این داستان آورده شده و سپس نویسنده کتاب به نقد و بررسی این داستان پرداخته است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

653fa6e027fcc.jpg

دو گ‍ف‍ت‍‍ار (کتابخانه آموزشگاهی و نقش آن در ایجاد عادت به مطالعه)

توران خمار لو (میر هادی)

آنچه در این دو گفتار می آید یکی از راههای تاسیس کتابخانه و ایجاد عادت به مطالعه است ولی تنها راه نیست. مدارس دیگر، از راههای دیگر، به این کار دست زده اند. شاید خاندن این دو گفتار انگیزه ارائه تجربه این مدارس نیز بشود. در هر دو گفتار جنبه علمی و اجرایی بیشتر مدنظر بوده است تا جنبه نظری و فلسفی و به همین دلیل زبان آن ساده و بدون پیرایه است.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی
کتاب
634ac4aa1c95a.jpg

فارسی برای کلاس دوم دبستان (سال 1347)

لیلی ایمن (آهی)

کتاب درسی "فارسی برای کلاس دوم دبستان" تالیف لیلی ایمن، با همکاری حسن انوری، توسط انتشارات سازمان کتابهای درسی ایران در سال 1347 منتشر شده است

کلیات/کتاب های درسی
کتاب