با توجه به آمیختگی زبان فارسی با زبان عربی و به کارگیری هرروز کلمات و عبارات زبان دین مبین اسلام، استاد مراد ریاحی بر آن شد که برای آشنایی دانش آموزان دبیرستانها، مختصری از صرف و نحو را در این کتاب بگنجاند. سعی وی بر آن بوده که مطالب این مجموعه را پیوسته و منظم بیاورد. وی برای یادگیری بهتر و مفیدتر، سوالات و تمرینهایی در آخر هر درس قرار داده و برای حصول اطمینان دانش آموزان از پاسخ درست، جوابها را در پایان کتاب آورده است. وی همچنین برای داوطلبین کنکور، 300 تست به همراه پاسخ تشریحی آن، تدارک دیده است. ریاحی این کتاب را در سال 1366 در انتشارات پژوهش به دست علاقمندان به آموزش زبان عربی رساند.

منابع مشابه بیشتر ...

664b455278bc8.jpg

تنبیه الاطفال

بی نا

کتاب تنبیه الاطفال مخصوص نوآموزان زبان فارسی است که درباره قواعد زبان عربی و فارسی و فرانسه است و مشتمل بر سه کلمه اسم و فعل و حرف و برای هریک علاماتی هست.

662e5b8b04a7c.jpg

کتاب صرف یا راهنمای تجزیه

سلمان طاهرزاده سرابی, محمد حافظ زاده, علی واعظی هریسی

تعریف تجزیه: هرگاه جمله ای را به چند کلمه تقسیم کرده هر کلمه را بدون اینکه در جمله است ملاحظه کنیم و مورد دقت قرار دهیم و همه قواعد دستوری که درباره آن می دانیم بیان نموده و عناوین مختلفه را ذکر کنیم در همین کلمه در واقع آن کلمه را تجزیه نموده این عمل را (تجزیه) می گویند.