دين زردشتي همانند اديان سامي به فردي که نجات بشريت به دست او خواهد بود معتقد است اين فرد بنام سوشيانس است که در دوره هزار ساله قبل از خود نيز در قالب هوشيدر و هوشيدر ماه ظهور کرده است. در دوره ظهور سوشيانس حوادثي قبل و بعد از او اتفاق مي‌افتد که بسيار جالب توجه است اما آنچه مهم است وقوع رستاخيز مي‌باشد که با ظهور سوشيانس تحقق مي‌پذيرد و رستاخيز واقعي بدن رخ خواهد داد و داوري بزرگ انجام خواهد گرفت و نزاع ميان اشه و دروگ پايان خواهد پذيرفت.

منابع مشابه بیشتر ...

5f43f2b54e385.png

مهر در مآخذ شرقی

مجید یکتائی

شناسایی مهر به سه دوره مشخص تقسیم می‌شود: میترائیسم پیش از زرتشت؛ ایزد مهر در آثار اوستائی پیوندگار جانست مانند آناهیتا و یکی از 33 ایزد یا نیرو؛ سوشیانس مهر. در آثار غربی بیشتر در قسمت اول پژوهش شده و گروهی در قسمت دوم پژوهش کرده‌اند. در این نوشتار به سوشیانس مهر پرداخته شده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

57ba8d8578610.PNG

قربانی‌کردن از دیدگاه قبایل ابتدایی در مغرب‌زمین و نظر قرآن

علی مهدی‌زاده

یکی از راه‌های نجات از بلایا و مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها، قربانی و اهدای پیشکش به نیرو یا قدرت‌های برتر و حاکم بر عالم است. در همه ادیان الهی و غیرالهی و ابتدایی قربانی به شکل‌های متفاوتی وجود دارد که بیشتر به دو نوع خونی و غیرخونی تقسیم می‌شود. در میان ادیان ابتدایی، بومیان قاره آمریکا به‌ویژه مرکزی و جنوبی، ظالمانه‌ترین شکل قربانی یعنی قربانی انسانی را برای آرام‌کردن خشم خدایان یا جلب نظر آنها به‌کار می‌بردند. در این مقاله سعی شده است با شرح مختصری از انواع قربانی به دلیل فلسفی و مذهبی، ذهن خواننده را نسبت به باور این عمل در بین بومیان، کمی شفاف‌تر از پیش نماید.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی ادبی
مقاله