در عکاسی مانند بسیاری از رشته‌ها، قوانینی باعث موفقیت یا شکست می‌شوند. تقریباً تمام عکاسان حرفه‌ای که عکس‌های تبلیغاتی می‌گیرند، اعتقاد دارند که عکس محو و نامشخص هیچ ارزشی ندارد و همه آنها عکس‌های زیاد نوردیده را کاملا بی‌ارزش می‌دانند. عوامل فنی و تکنیکی‌ای که از ابتدای فرایند عکاسی رعایت می‌شوند، برای به دست آوردن تصویر مطلوبی است که به واقعیت وفادار است. تلاش برای دستیابی به وضوح در عکاسی، موجب پیشرفت‌های زیادی در دانش دید و نور شده و میل به رنگ‌های سیاه مطلوب‌تر و تضاد رنگی منجر به تحقیقات شیمیایی شد که ویژگی‌های نمک‌های نقره را آشکار کرد. از این زمان به بعد، معیارهای کیفی به وجود آمد، رقابت‌های بین‌المللی روزافزون بین آژانس‌های عکاسی و تصاویر منتشر شده از بهترین عکس‌های سال بر نفوذ آن معیارها افزود.

منابع مشابه بیشتر ...

64a43ee651688.jpg

واژه‌نامه مصور هنرهای تجسمی (معماری‌، پیکره‌سازی‌، نقاشی‌)

پرویز مرزبان, حبیب معروف

فرهنگ حاضر، بیش از((5300)) واژه و اصطلاح معماری، پیکره‌سازی و نقاشی گردآمده است .این فرهنگ متشکل از دو بخش است :بخش نخست شامل اصطلاحاتی است که به ترتیب حروف الفبای انگلیسی تدوین شده و ذیل هر مدخل علاوه بر معادل فارسی، شرح مختصری از واژه، نوع کاربرد و در پاره‌ای موارد، تصویری از آن آمده است .بخش دوم به نمایه الفبای فارسی اختصاص دارد .در صفحات آغازین کتاب، تذکراتی مربوط به واژه‌ها، راهنمای حروف اختصاری و فهرست منابع و ماخذ به چاپ رسیده است .

636cfde2a9d4b.jpg

نقاشان بزرگ و عکاسی

محسن مراثی

این کتاب با نگاهی موشکافانه به بررسی آثار اختراع عکاسی بر سبک های نقاشی و هنرمندان بزرگ جهان می پردازد. این بررسی از اولین کاربردهای "اتاقک تاریک" توسط نقاشان اروپایی آغاز شده و تا استفاده متنوع از دست آوردهای جدید عکاسی توسط هنرمندان معاصر گسترش می یابد. همچنین پیدایش سبک های جدید نقاشی که به گونه ای متاثر از تکامل فن عکاسی بوده اند مورد توجه قرار گرفته و آثار هنرمندان برجسته این سبک ها مورد مطالعه و نقد قرار گرفته است. در آخرین بخش این کتاب به تحولات هنر نقاشی دوره قاجار و تاثیر رواج عکاسی بر شیوه نقاشان و مصوران آن روزگار توجه شده است که این مطالب خوانندگان علاقمند را با نکات تازه ای در مورد علل رواج واقع گرایی در بین نقاشان ایرانی آشنا می کند."