587152bd4012f.PNG

مجمع التواریخ؛ در تاریخ انقراض صفویه و وقایع بعد تا سال 1207 هجری قمری

مکان چاپ: تهران ناشر: کتابخانه سنائی تاریخ چاپ: ۱۳۶۲ هجری شمسی تیراژ: ۳۰۰۰ زبان: فارسی

موضوع این کتاب چنان‌که خود مؤلف در مقدمه تصریح می‌کند شرح وقایع و سوانحی است که در ایران از تاریخ شورش افاغنه غلزائی قندهار یعنی از سال 1120 به وقوع پیوسته تا عصر مؤلف که سال 1207 است و مؤلف مدعی است که بعضی از این حوادث را تا زمان او هیچ‌کس چنان‌که باید و شاید ننوشته بوده جز میرزا مهدی خان استرآبادی مؤلف تاریخ جهانگشای نادری که او هم «بعضی از احوالات را بنا بر مصلحت و هوای وقت در نهایت خفت و ناهمواری و اختصار و غیرواقع ذکر کرده است».

منابع مشابه بیشتر ...

661fc62c65934.jpg

برگ های زرد

هاشم اعتماد سرابی

هاشم اعتماد سرابی نویسنده کتاب، در مورد موضوع کتاب می گوید: این نوشته ها یک قسمت از مقالاتی است که در این چند ساله در روزنامه خراسان چاپ شده است، چیزهایی که پیرامون مسائل مختلف نوشته ام. که البته مثل نماز آن مردک گلستان چیزی نبوده که به کار آید. از سستی و نقص اما چرا باز به شکل کتابی در می آید منکه هنوز از رنج شرم "اسائه ادب" فارغ نیامده ام، واقعه ایست مشکلم... احساسی است و امیدی گنگ و خام و اگر با این همه، کمک کوچکی به درک درست شده باشد خود را ماجور یافته ام.

65dde8640a433.jpg

امیر روشن ضمیر

غلامحسین یوسفی

موضوع کتاب حاضر در مورد زندگی نامه امیر عنصرالمعالی کیکاووس نویسنده کتاب قابوسنامه تالیف غلامحسین یوسفی که توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر شده است.