58a6bc5874ade.PNG

ناگفته‌های یک برداشت ناتمام؛ گفتگو با داریوش مهرجویی درباره رمان همسایه‌ها

بحث درباره سینما و ادبیات، بحث رایجی است و سالیان سال است که درباره این فیلم مهم سخن می‌گویند. هنگامی که درخصوص سینما و ادبیات کشورمان چیزی گفته یا نوشته می‌شود، معمولا پیرامون آثاری بوده که ساخته شده است. اما متاسفانه هیچگاه درباره نوشته‌های بایگانی شده که در چند قدمی سینما تا به امروز خاک می‌خورند، سخنی به میان نیامده است. حال آنکه فیلمسازان وطنی بسیاری وجود دارند که نه تنها اقتباس‌های ادبی بلکه حتی فیلمنامه‌های اورژینال خود را هم موفق نشدند جلوی دوربین ببرند.

منابع مشابه بیشتر ...

652421840ee29.jpg

زنان سینماگر ایران

شهناز مرادی کوچی

در این مجموعه، برخی چهره‌های سرشناس سینما، تئاتر، فیلم‌سازی، کارگردانی و دست اندرکاران سینمای زن ایران معرفی شده‌اند .این مجموعه براساس حروف الفبای نام خانوادگی افراد نظام یافته است .درباره هر یک از افراد این اطلاعات مندرج است :نام و نام خانوادگی، شغل اصلی سینمایی، مروری کوتاه بر زندگی سینمایی، فیلم‌شناسی و تصویری از فرد .در پایان کتاب تصاویری از زنان سینمای ایران به چاپ رسیده است .

61a240683bff1.png

تاریخ تئاتر در اصفهان

ناصر کوشان

در این کتاب به تاریخ نمایش و تئاتر در اصفهان پرداخته شده است. در این کتاب مراحل گوناگون تحول و دگرگونی نمایش از دوره صفویه و تئاتر وارداتی به روش اروپایی که از عصر انقلاب مشروطه آغاز می‌شود، تا امروز را می‌توان در هفت فصل دید. نگرشی به نمایش، پیشگامان تئاتر، گروه‌های تئاتر اصفهان، از تئاتر و خاطرات، گفتگوها با رضا ارحام صدر، فاضل فاضلی پارسا، محمدرحیم اخوت، و منصور کوشان بخش‌ها و فصول این کتاب را شکل می‌دهند. در پیوست کتاب نیز فهرست اجراها از سال 1267 تا سال 1378 و همچنین جشنواره‌ها، همایش‌ها، نام تالارها، سندها و عکس‌های مربوط به تئاتر آورده شده است.