5a1a834d6d93a.png

زبان آذری ادبی معاصر؛ آواشناسی ـ قواعد نگارش

مکان چاپ: تبریز ناشر: نوبل تاریخ چاپ: ۱۳۷۰ هجری شمسی زبان: فارسی

این کتاب حاصل بیش از نیم قرن پژوهش و آموزش زبان آذری از سوی مؤلف در مدارس عالی و دانشگاه‌هاست که با در نظر گرفتن اصول علمی آموزش، نوشته شده و خوانند با مطالعه کتاب آگاهی‌های ارج‌داری درباره گذشته و حال و ویژگی‌های زبان آذری ادبی معاصر کسب می‌کند و به شناخت علمی آن و در وهله نخست به شناخت ترکیب صوتی (یا فونتیک) زبان آذری توفیق می‌یابد و سپس با آشنایی دقیق با قواعد نگارش زبان آذری در املا و نوشتن «زبان نوشتاری آذری معاصر» تسلط پیدا می‌کند.

منابع مشابه بیشتر ...

65ae8dc805278.jpg

دانشگاه زیتونه (تاریخ فرهنگ و علوم اسلامی در دوران حکمرانی خاندان حفص و ترکان)

طاهر معموری

کتاب حاضر، ترجمه‌ای است از کتاب((جامع الزیتونه)) تالیف((طاهر معموری)) که گویای قدمت علوم اسلامی در شمال آفریقاست(به خصوص سرزمین تونس که مرکز حکومت خاندان حفص بوده است) .مولف در ابتدای کتاب به چگونگی شکل‌گیری حکومت حفصی‌ها در تونس اشاره کرده وضعیت علوم اسلامی را در این دوره، به ویژه در جامع زیتونه شرح داده است .((دانش و آموزش))، ((نظام آموزشی و شیوه‌های آن))، ((علوم و کتاب‌های درسی دوره حفصی‌ها))، ((مراکز تعلیم))، ((جامع زیتونه)) و ((مدرسه‌های دیگر)) از دیگر مباحث این کتاب است .

64316fba7f414.jpg

ادبیات شفاهی مردم آذربایجان

ح. روشن

نویسنده کتاب ادبیات شفاهی مردم آذربایجان در مورد این کتاب میگوید: خلق آذربایجان نیز مانند دیگر خلقهای جهان، دارای گنجینه پایان ناپذیری از ادبیات فولکلوریک می باشد. این نوع از ادبیات که طی قرون و اعصار متمادی به وجود آمده، آئینه تمام نمای زندگی مادی و معنوی مردم این سامان بوده و با مطالعه آن میتوان درباره گذشته پرفراز و نشیب مردم رزمنده تصویر روشنی به دست آورد. مردمی که تا توانسته شمشیر زده و هرگاه که نتوانسته با شمشیر زبان به جنگ بیدادگران شتافته است...