5f7b41d5affae.jpg

گزیده تاریخ بیهقی (خزانه حجت) همراه با شرح، توضیحات و معانی لغات

مکان چاپ: تهران ناشر: کتابفروشی زوار تاریخ چاپ: ۱۳۸۳ هجری شمسی زبان: فارسی

کتاب تاریخ بیهقی که از امهات کتب منثور فارسی به شمار می‌رود از جمله کتب ادبی و تاریخی ارزشمندی است که از دوران غزنویان به یادگار مانده است. تاریخ بیهقی، داستانی است مطول به درازای حکومت غزنویان، پر از لطافت و ظرایف، نکات تاریخی و جغرافیایی، علمی و ادبی، تحقیقی و پژوهشی، کلیات دقائق و لحظه‌ها، مالامال از عواطف انسانی و بشردوستانه، دائره‌المعارفی است به پهنای گذرای حیات مردمی که در یکی از پرآشوب‌ترین دوران تاریخی ایران می‌زیسته‌اند. حقایقی است آشکار از کشمکش‌های دولتیان و طبقات مختلف اجتماعی ایران در عصر غزنوی، همراه با برخورد ملیت‌ها، فرهنگ‌ها، زبان‌ها، آداب و رسوم، آیین و عقاید گوناگون و آرای مذهبی و دینی در دوران حکومت ترکان شرقی و قلدری حکمرانان و امیران و ملوک‌الطوایف مستقر در این سرزمین پهناور

منابع مشابه بیشتر ...

661fc62c65934.jpg

برگ های زرد

هاشم اعتماد سرابی

هاشم اعتماد سرابی نویسنده کتاب، در مورد موضوع کتاب می گوید: این نوشته ها یک قسمت از مقالاتی است که در این چند ساله در روزنامه خراسان چاپ شده است، چیزهایی که پیرامون مسائل مختلف نوشته ام. که البته مثل نماز آن مردک گلستان چیزی نبوده که به کار آید. از سستی و نقص اما چرا باز به شکل کتابی در می آید منکه هنوز از رنج شرم "اسائه ادب" فارغ نیامده ام، واقعه ایست مشکلم... احساسی است و امیدی گنگ و خام و اگر با این همه، کمک کوچکی به درک درست شده باشد خود را ماجور یافته ام.

65dde8640a433.jpg

امیر روشن ضمیر

غلامحسین یوسفی

موضوع کتاب حاضر در مورد زندگی نامه امیر عنصرالمعالی کیکاووس نویسنده کتاب قابوسنامه تالیف غلامحسین یوسفی که توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر شده است.