کتاب حاضر کوشیده است تا گامی کوتاه، اما عالمانه برای شناخت اندیشه دینی و معنوی هندی بردارد. این کتاب بی هیچ تفسیری، صرفا به توصیف مفاهیم محوری فلسفه هندی می‌پردازد و عصاره و کلیات هر یک از مکتب‌های نه گانه هند را با روشی نظام‌مند و بیانی استدلالی و کلامی موجز به خواننده عرضه می‌کند

منابع مشابه بیشتر ...

5cbb572a6e8d7.png

متفکرین بزرگ هند

آلبرت شوایتزر

آلبرت شوایتزر دارای دکترا در فلسفه و پزشکی، عضو انستیتو، برنده جایزه صلح نوبل و پرفسور در دانشگاه استراسبورگ که درگذشت او را مرگ بزرگ‌ترین انسان قرن بیستم نامیدند، نویسنده این کتاب است. این کتاب نمونه‌ای از تفکرات و دید شخصی او درباره متفکرین هند و مسائل بزرگ انسانی است. خود وی در مقدمه هدف از نوشتار خود را این می‌داند که فکر هندی، تحول و تکامل، مسائل مطروحه و بزرگ‌ترین نمایندگان آن را به مردم اروپا بشناساند.

58ea451037a26.jpg

ردپای فلسفه هند در شعر پارسی

اوبی. اس چووبی

کتاب حاضر، بررسی ادبی شعر فارسی حول فلسفه ای است که قلب تفکر هند محسوب می شود و نظرات عقلانی و کاوشهای نفسانی مردمان ایران و هند را در بر می گیرد که دو ملت مجزا و معتقد به شریعت متفاوتی هستند. اوبی. اس چووبی در نگارش این اثر پس از پیشگفتار و مقدمه ای بر موضوع کتاب، در 7 فصل جنبه های تاریخی و روانشناختی، تصوف ایرانی، فلسفه هند و شعر پارسی، ودا، ودانتا و تصوف، انا الحق و همه اوست، عمرخیام، اپیکوریان و چارواکها، در عشق و نظربازی را بررسی کرده است. کتاب پیش رو با ترجمه شهریار مشیری در سال 1378 توسط انتشارات آگاهان ایده در دسترس علاقمندان قرار گرفت.