این کتاب از آنجا که برآورنده اندکی از نیازهای توده مردم به شناسایی آیین‌های هندو است، به فارسی برگردانده شده است. آیین‌های هندو چون دیگر دین‌های جهانی یعنی مسیحیت، اسلام یا آیین بودا تنها یک بنیادگذار نداشته است. این آیین اندک‌اندک در دورانی بیش از پنج‌هزار سال بالیده و همه جنبش‌های فرهنگی و دینی هند را به خود جذب و یگانه کرده است. در این کتاب ابتدا درباره طبیعت و اصول آیین‌های هندو سخن به میان آمده و در بخش دوم تکامل تاریخی این آیین بررسی شده است. بخش سوم کتاب اختصاص به برگزیده‌ای از کتاب‌های مقدس هندوان دارد.

منابع مشابه بیشتر ...

60154f7d436ca.jpg

ارمغان هند و پاک یا مطالب شگفت انگیز

کتاب ارمغان هند و پاک، کتابی در مقدمات مذهبی شیعیان و هند و پاکستان و آداب و رسوم و مرام هندیان است که توسط سید محمد مهدی مرتضوی لنگرودی به رشته تحریر درآمده است. موضوع کتاب در مورد عجایب و شگفتیها و امور معنوی و کردار مرتاضین حق و باطل هندی و پاره‌ای از رسم و روش اهل هندوستان و پاکستان است که مولف در خلال مسافرت با آنها برخورد نموده است.

6005a1f3c7a83.jpg

دین هندو

سی بل شاتوک

دین ها از عناصر مهم شکل‌دهنده فرهنگ ملت‌ها در طول تاریخ بوده‌اند و آشنایی با آن‌ها در واقع آشنایی با بخشی مهم از فرهنگ و تاریخ فرهنگی بشریت است. کتاب‌های این مجموعه دانستنی‌هایی مفید و ضروری درباره اعتقادات دینی ملل و اقوام مختلف جهان به دست می‌دهند و پس از شرح گذشته تاریخی ادیان مختلف، وضع کنونی هر دین و پیروان آن را نیز بررسی می‌کنند. هر کتاب به وجوه و ابعاد گوناگون یکی از ادیان جهان می‌پردازد و تعالیم، روایات، تشکیلات و مناسک و شعائر آن را توصیف می‌کند. بخشی از کتاب حاضر مفاهیم ناآشنای اندیشه دینی هندو را توضیح می دهد و وضعیت کنونی این دین را در دنیای تحول‌یافته کنونی بررسی می‌کند