این کتاب عهده‌دار تبیین و معرفی آیین هندو در ابعاد آیینی، مناسکی و عمدتاً عرفی و مردمی آن است. آیین هندو از کهن‌ترین و اثرگذارترین ادیان جهان است. این کتاب حلقه‌ای از سلسله‌هایی است که با همین رویکرد به معرفی ادیان زنده و پوینده جهان می‌پردازد. در این کتاب به این مباحث پرداخته شده است: چیستی آیین هندو، رویکردهای مختلف به آیین هندو، تاریخ و خاستگاه آیین هندو، اصول و اعتقادات هندویی، آیین‌ها و آداب هندویی، آیین هندو در روستاها و تحولات جدید این آیین.

منابع مشابه بیشتر ...

62d29492466cd.png

نیایش

مهاتما گاندی

این کتاب دربرگیرنده مجموعه‌ای از نوشته‌های پراکنده گاندی درباره «نیایش» است که وجهی دیگر از شخصیت او را به نمایش می‌گذارد. با این حال، آگاهی خواننده از تاریخ مبارزات مردم هند و شیوه منحصربه‌فرد گاندی نیز می‌تواند کمک مؤثری در جهت درک جنبه‌های معنوی وجود وی باشد. به همین دلیل در ابتدای کتاب شرح موجز و فشرده مقطعی خاص از تاریخ هند آورده شده است.

616acfbad3a9c.png

مدی‌تیشن: مراقبه

ماهاریشی ماهش یوگی

«مراقبه» از سری کتاب‌های مدی‌تیشن بوده و به فلسفه مدی‌تیشن به عنوان یکی از ساده‌ترین ابزارهای شناخت خویشتن می‌پردازد. خواننده به مطالعه این کتاب درمی‌یابد لازم نیست به انکار نفس خویش بپردازد یا از لذات زندگی چشم بپوشد، بلکه می‌تواند با حضور در تمام فعالیت‌های زندگی و با تلاش برای پیشرفت و سعود، ارزش‌های درونی را یافته و زندگی بیرونی خود را نور درون منور کند و این تنها با یک روش ساده، یعنی مراقبه عمیق و عروج‌دهنده به دست می‌آید.