حکمت باستانی به ما می‌آموزد همان‌طور که در طبیعت تابستان از پی بهار می‌آید، چرخه حیات بشری نیز چنین ضرباهنگی دارد. پی‌درپی باید خوبی به بدی تبدیل شود و باز دوباره خوبی جایگزین بدی گردد، زندگی بشر به صورت مداوم نه رو به ترقی است و نه رو به انحطاط؛ زندگی فقط تغییر می‌کند. فقط با هماهنگی این جزرومد تغییرات است که می‌توان بهترین بهره را از زندگی برد و تنها با قوه الهام است که می‌توان این جریان تغییرات را در زندگی بازشناخت. حکمت کتاب یی‌چینگ نیز همین است؛ یعنی نشان‌دادن راهی برای دستیابی به بعد پنهان زندگی.

منابع مشابه بیشتر ...

63971a0f3bee6.jpg

دایره المعارف کف شناسی

م. کاتا کار

دانش کف شناسی نیز از جمله علومی است که هنوز نتوانسته حقانیت خود را در دنیا به اثبات برساند. البته ناگفته نماند که در کشورهای اروپایی و آمریکایی این موضوع تا حدی جاافتاده تر است و حتی مردان نامی تاریخ چون ناپلئون بناپارت و اسکندر مقدونی خود کف شناسانی برجسته بوده اند. آدمی مسلح به این دانش هرگز فریب دیگران را نخواهد خورد و با شناخت استعدادهای خود و دیگران می تواند مفید و سازنده باشد. شاید بتوان سیمای ظاهر را به هر نحو تغییر داد اما تغییر دهنده کف دست تنها گذر زمان و اراده انسانهاست. از این رو کف دست شناسنامه ای قابل اعتماد از گذشته و حال و آینده است.

62fa58dfb5698.jpg

پیشگویی های شاه نعمت الله ولی و حضرت زرتشت پیامبر

حسین نمینی

موضوع کتاب حاضر پیشگویی های شاه نعمت الله ولی و حضرت زرتشت پیامیر و سرگذشت آنان است که توسط صادق هدایت ترجمه و حسین نمینی تنظیم و گردآوری کرده است