حسین رسائل از شاعران جریان «موج نو» است. اولین شعرهای او در سال ۱۳۴۵ در «جزوه شعر» به چاپ رسید و در زمان حیاتش تنها یک دفتر شعر به نام «آوازهای پشت برگ‌ها» در سال ۱۳۴۷ از او منتشر شد. پس از درگذشت رسائل نیز گزیده‌ای از اشعاری که او طی سال‌های مختلف سروده بود در دفتری با عنوان «آوازها و مقامه‌ها» به کوشش محمدرضا اصلانی منتشر شد. این کتاب دربرگیرنده یادداشت‌های سفر او به بیرجند است.

منابع مشابه بیشتر ...

6490798ecf36e.jpg

ایران در سفرنامه ها: مجموعه 20 تابلو از کتاب لوئیس دوبو

لوئیس دوبو

در زمستان سال 1882-83 س، ج، بنجامین از طرف پرزیدنت آرتور ریاست جمهوری آمریکا به سمت نخستین سفیر آمریکا در ایران منصوب شد زیرا کنگره آمریکا به تازگی تاسیس سفارت را در ایران تصویب کرده بود. در سال 1885 با موفقیت حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری و زمامداری این حزب بنجامین به امریکا احضار شده و طبق شیوه معموله در دیپلماسی امریکا به زندگی خصوصی خود پرداخت. خاطرات و تجربیات وی در طول ماموریت دو ساله اش در ایران انگیزه ای بود برای تدوین کتابی تخت عنوان ایران و ایرانیان که در سال 1887 در لندن به چاپ رسید.

63beb735f3211.jpg

پستوی خاطرات ایرانی ها

محمد بابک نیا

منظور از گردآوری این مجموعه آگاهی از وضع و حال اکثر نیاکان زحمت کش و ستم کش و بردبارمان است که حدود سه هزار سال در این سرزمین عمر گذرانده و بارها و بارها با هزاران گونه سختی و فلاکت و جان کندن در حفظ و نگهداری آن کوشیده اند تا توانسته اند آن را به ما برسانند و ما نیز دریابیم که بازماندگان چه کسانی هستیم و چه امانتی را تحویل گرفته ایم و بنابر شرایط و اوضاع و احوال این روزگار چگونه آن را به آیندگان بسپاریم...