617426711d805.jpg

مجموعه میراث ایران و اسلام، تفسیر محمد مومن مشهدی بر جزء سی ام قرآن مجید

محمد مومن مشهدی که تفسیرش به نام خود وی مضبوط است از دانشمندان سده یازدهم هجری یعنی نیمه دوم عهد صفوی است. این تفسیر که تمام جزء سی‌ام قرآن را دربردارد. موافق با نصوص قرآن کریم و مطابق با اخبار و روایات وارده از اهل بیت عصمت و طهارت، تحقیق و تالیف شده است؛ و در آن دو جنبه نحوی و بیانی، و عرفان و تصوف بیش از وجوه دیگر جلب‌نظر می‌کند. در این تفسیر احوال مشایخ و بعض آثار منظوم آنها، در کنار قصص قرآن و آیات و روایات شریفه چنان به نظم نشسته‌اند که خواننده را خستگی نخواهد داد.

منابع مشابه بیشتر ...

64930ddb829b6.jpg

تفسیر ادبی قرآن - جلد دوم

طاهری کنی

کتاب حاضر، تلاش و گامی است در راه خدمت به فرهنگ قرآنی که مسائل ادبی قرآن را با قلمی روان تنظیم و برای استفاده عموم نگارش شده است. در این کتاب آیات قرآن از نظر لغت، نحو و بلاغت مورد تفسیر قرار گرفته است. تفسیر هر آیه از قرآن در شش بخش تنظیم و بحث شده است؛ بخش اول: «نقل آیه و ترجمه آن»؛ در ترجمه آیات از ترجمه استاد عبدالمحمد آیتی استفاده شده است. بخش دوم: «لغت شناسی» در این بخش ضمن اشاره به ریشه و معنای آیه، معنایی را که در آیه مورد نظر است بیان شده است. بخش سوم: «صرف»، در این بخش به طور عمده به افعال، نوع و مصدر آنها پرداخته شده است. بخش چهارم: «نحو»، در این بخش ترکیبی ساده و آسان از آیات قرآن عرضه شده است. بخش پنجم: «بلاغت»، در بخش بلاغت به شمّه ای از تشبیهات و تمثیلات و فنون بلاغی و بدیعی موجود در آیات قرآن اشاره شده است.بخش ششم: «پیام آیه»، در این قسمت کوشش شده است که ماحصل محتوای آیه که حتی الامکان ناظر به اغلب مفاهیم آن باشد به طور فشرده تبیین گردد. مؤلّف در ابتدای هر سوره به خصوصیات آیه از قبیل مکی یا مدنی بودن، نام های مختلف سوره و فضائل آن اشاره و محورهای مورد بحث در هر سوره را بیان می کند. این تفسیر برای استفاده عموم به خصوص طلاب مبتدی و دانشجویان رشته های الهیات قرآن، و ادبیات عرب، مفید و ارزنده است. مؤلف گرانقدر تاکنون سه جلد از این تفسیر را تا سوره نساء به رشته تحریر درآورده است.

64930b7b59381.jpg

تفسیر ادبی قرآن - جلد اول

طاهری کنی

کتاب حاضر، تلاش و گامی است در راه خدمت به فرهنگ قرآنی که مسائل ادبی قرآن را با قلمی روان تنظیم و برای استفاده عموم نگارش شده است. در این کتاب آیات قرآن از نظر لغت، نحو و بلاغت مورد تفسیر قرار گرفته است. تفسیر هر آیه از قرآن در شش بخش تنظیم و بحث شده است؛ بخش اول: «نقل آیه و ترجمه آن»؛ در ترجمه آیات از ترجمه استاد عبدالمحمد آیتی استفاده شده است. بخش دوم: «لغت شناسی» در این بخش ضمن اشاره به ریشه و معنای آیه، معنایی را که در آیه مورد نظر است بیان شده است. بخش سوم: «صرف»، در این بخش به طور عمده به افعال، نوع و مصدر آنها پرداخته شده است. بخش چهارم: «نحو»، در این بخش ترکیبی ساده و آسان از آیات قرآن عرضه شده است. بخش پنجم: «بلاغت»، در بخش بلاغت به شمّه ای از تشبیهات و تمثیلات و فنون بلاغی و بدیعی موجود در آیات قرآن اشاره شده است. بخش ششم: «پیام آیه»، در این قسمت کوشش شده است که ماحصل محتوای آیه که حتی الامکان ناظر به اغلب مفاهیم آن باشد به طور فشرده تبیین گردد. مؤلّف در ابتدای هر سوره به خصوصیات آیه از قبیل مکی یا مدنی بودن، نام های مختلف سوره و فضائل آن اشاره و محورهای مورد بحث در هر سوره را بیان می کند. این تفسیر برای استفاده عموم به خصوص طلاب مبتدی و دانشجویان رشته های الهیات قرآن، و ادبیات عرب، مفید و ارزنده است. مؤلف گرانقدر تاکنون سه جلد از این تفسیر را تا سوره نساء به رشته تحریر درآورده است.