61e0404860130.png

رهنمای زوار عتبات مقدسه عراق شامل تاریخ و جغرافیای عراق و مشاهد مشرفه

مکان چاپ: تهران ناشر: کتابخانه مرکزی تاریخ چاپ: بی تا هجری شمسی زبان: فارسی

در این کتاب ضمن اشاره به دستوری عمومی برای مسافرت به عراق و بازگشت از آنجا به وطن، تاریخ و جغرافیای عراق، و عتبات مقدسه عراق اعم از کربلای معلی، نجف اشرف، کاظمین، کوفه، بغداد و سامرا برای خواننده تشریح شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

639085766c251.jpg

کارنامه دولتهای ایرانی در عراق

علی ظریف الاعظمی

در این کارنامه که در سال 1346 هجری قمری برابر با 1927 میلادی از خامه یک تن عراقی عرب نژاد تراوش نموده است. نویسنده بسیاری از حقایق را که شاید بازگو کردن آنها برایش ناگوار بوده، ناگریز اعتراف نموده است. او از دادگستری و مردم نوازی شاهنشاهان ایران گفته و حتی از شاپور دوم که تازیان ناروا وی را ستمگر خوانده و به ذوالاکتاف شناخته اند، به نیکی یاد کرده و می نویسد: شاپور در آبادانی کشورهایی که در زیر فرمان داشت دلبستگی شایانی نشان می داد و در راه آسایش مردم آن سرزمینها تلاش می کرد....

613c5fedc7b55.png

سفرنامه میرزا داود وزیر وظایف

میرزا داود وزیر وظایف

این سفرنامه به زبان فارسی است که به شرح سفر حج مؤلف می‌پردازد. زمان آغاز نگارش این سفرنامه به احتمال زیاد سال 1322 قمری است. این سفرنامه گزارش سفر مؤلف از آغاز تا پایان است. وی سفر خود را در ماه شوال و در سن 45 سالگی آغاز کرده، از طریق مشهد، عشق‌آباد، باکو، تفلیس، بندرگاه بلغر، اسلامبول، پرت سعید و کانال سوئر به جده رفته و بعد از انجام مناسک حج و زیارت مدینه منوره به عتبات عالیات مشرف گردیده و سپس از طریق خانقین به ایران بازگشته است. سفر او ده ماه به طول انجامیده است.