635fd54f89cef.jpg

موزه ایران باستان، راهنمای نمایشگاه اشیاء باستانی (انتقالی از مجموعه های خصوصی)

مجموعه ارزشمند کنونی که در موزه ایران باستان ارائه شده است و شامل 540 قلم از آثار فرهنگی و نفیس هنری می باشد از یکی از کلکسیون های شخصی به موزه ایران باستان منتقل گردیده است. این مجموعه ارزنده از نظر تاریخی به دوره های مختلف تعلق دارد که به ترتیب قدمتشان در نمایشگاه دیده میشوند.در این نمایشگاه 94 قلم از آثار دوره پیش از تایخ ایران و 210 قلم از آثار دوره تاریخی و لرستان و 130 قلم از اشیاء دوره اسلامی ایران به معرض نمایش درآمده است. علاوه بر آن 106 مهر و اثر هم در میان این آثار نفیس وجود دارد که زیبایی خاصی به نمایشگاه بخشیده است. قدیمی ترین اثری که در این نمایشگاه وجود دارد مربوط به 7000 سال پیش است که یک لیوان سفالی دسته دار قرمز رنگ با نقوش سیاهرنگ می باشد و نقش بزودرخت استلیزه شده روی آن دیده می شود. جدیدترین اثر در این نمایشگاه تنگ شیشه ای زیبایی است برنگ زیتونی با تزئینات برجسته روی بدنه که متعلق به قرن 11 هجری قمری است

منابع مشابه بیشتر ...

662e5b8b04a7c.jpg

کتاب صرف یا راهنمای تجزیه

سلمان طاهرزاده سرابی, محمد حافظ زاده, علی واعظی هریسی

تعریف تجزیه: هرگاه جمله ای را به چند کلمه تقسیم کرده هر کلمه را بدون اینکه در جمله است ملاحظه کنیم و مورد دقت قرار دهیم و همه قواعد دستوری که درباره آن می دانیم بیان نموده و عناوین مختلفه را ذکر کنیم در همین کلمه در واقع آن کلمه را تجزیه نموده این عمل را (تجزیه) می گویند.

661fe09370ae6.jpg

راهنمای نوشتن واژه نامه های بسامدی فارسی

فرهنگستان زبان ایران

هدف کلی از فراهم آوردن واژه نامه های بسامدی دو چیز است: 1. تمام واژه هایی که در متن معینی به کار رفته است فهرست شود و جای هر واژه و تعداد دفعاتی که در متن به کار رفته است معلوم گردد. 2. تفاوتهای معنایی یک واژه در کاربردهای مختلف روشن شود.