کتاب حاضر هشتمین کنفرانس ارزشیابی انقلاب آموزشی است که در هشت شهریور 1354 در رامسر گشایش یافت. این دفتر در مورد گزارش پیشرفتهایی است که سال 1353 در اجرای انقلاب آموزشی حاصل شد.

منابع مشابه بیشتر ...

655e208d23e2a.jpg

سفرنامه فرنگ: گزارش سفرهیت اعزامی شورای تبلیغات اسلامی به ایتالیا در حاشیه سفر برای شرکت در کنفرانس اوپک

فخرالدین حجازی

کتاب حاضر، گزارشی از سفر هیئت شورای تبلیغات اسلامی به ایتالیا برای شرکت در کنفرانس اوپک است. حُسن این سفرنامه این است که با قلمی ساده و روان نوشته شده و مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مذهبی در خلال نوشته‌های این کتاب بیان شده که خواننده هم از مطالب کتاب لذت می‌برد و هم از این مسائل آگاهی یابد. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «دانشجویان اسلامی ایتالیا از من خواسته بودند که برای سالگرد انقلاب آنجا بروم، من این دعوت را با شورای تبلیغات اسلامی در میان گذاشتم، گفتند قرار است هیئت‌هایی از طرف شورا به کشورهای دنیا مسافرت کنند شما هم از طرف ما بروید و هیئتی را هم با خود همراه ببرید».

614c6b3a38d87.jpg

علامه اقبال، گزارش کنگره بزرگداشت اقبال در حسینیه ارشاد

محمد اقبال یکی از آن چهره‌های فکری و انسانی درخشانی است که فرهنگ بارور اسلام به جامعه انسانیت هدیه کرده است. موسسه حسینیه ارشاد در سال 1352 برآن شد تا برای شناساندن درست و نشان دادن اقبال کنگره‌ای تشکیل دهد و از متخصصان و متفکران ایرانی و خارجی دعوت کند که هریک جلوه‌ای از روح شگفت مردی را که در قرن ما به مسلمانان افتخار و اندیشه و آگاهی بخشید معرفی کنند تا مردم ایران که همواره باید شخصیت‌های غربی را بشناسند و چشم در سیمای دیگران داشته باشند این بار چهره درخشانی از خویش را بنگرند و در این آینه زلال و صادق خود را و فرهنگ و روح و شخصیت و ایمان خود را ببینند و بدانند که می‌توانند (اقبال) شد و با دیدن او ایمان از دست رفته خویش و ایمان به خویش را بازیابند. کتاب حاضر مجموعه کنفرانس‌هایی است که در این کنگره ایراد شده است.