6496e076f3d04.jpg

واژه نامه زبان شناسی (فارسی - انگلیسی)(انگلیسی-فارسی)

مکان چاپ: تهران ناشر: نشر مجرد تاریخ چاپ: ۱۳۶۲ هجری شمسی زبان: فارسی

کمبود کتب زبانشناسی به زبان فارسی، علاقمندان این رشته را مجبور ساخته است تا برای آشنایی با مسایل گوناگون این دانش به مطالعه تالیفات خارجی بپردازند. بدین ترتیب ضرورت درک صحیح مطلب و مساله وحدت در استفاده از اصطلاحات فنی، نیاز به واژه نامه زبانشناسی را اجتناب ناپذیر می‌سازد. کتاب حاضر مجموعه ناچیزی از اصطلاحات تخصصی این رشته است که اکثرا ساخته اساتید ارجمند زبانشناسی می‌باشد. در کنار هر اصطلاح نام کوتاه شده مرجع مورد استفاده در این کتاب ارائه گردیده اند. مابقی اصطلاحات کوششی است از نگارنده که خود از دانشجویان این رشته می‌باشد. کتاب حاضر از دو بخش انگلیسی-فارسی و فارسی-انگلیسی تشکیل شده است تا بدین ترتیب گامی هرچند ناچیز در راه رفع مشکلات موجود در کاربرد و درک اصطلاحات زبانشناسی برداشته شود.

منابع مشابه بیشتر ...

663cf09452c22.jpg

کشف الآیات یا آیه یاب کتاب مقدس

این کتاب از دو قسمت تشکیل شده است: قسمت اول جهت پیدا کردن محل آیه و قسمت دوم جهت مطالعه و تحقیق درباره موضوعهای گوناگونی است که در کتاب مقدس یافت می شود.

663b8ffb83d27.jpg

لغات و اصطلاحات، شاهکارهای ادبیات فارسی

علی اکبر ترابی

لغات و اصطلاحات شاهکارهای ادبیات فارسی مثل کلیله و دمنه، کتب فارسی وزارتی، فارسی چهارم دبیرستان، گلستان و بوستان سعدی و اصطلاحات عرفانی، غزلیات خواجه حافظ به ضمیمه سودمندترین قواعد املاء و انشاء که توسط اکبر ترابی در سال 1334 توسط انتشارات بنگاه مطبوعاتی اپیکور و کتابفروشی معرفت منتشر شده است