موضوع کتاب شیوه نگارش فارسی در مورد دستور زبان، روش صحیح املاء، نامه نویسی و برگزیده آثار نویسندگان بزرگ ایران است که محمد جوادی پور در سال 1368 آن را تالیف و توسط انتشارات بنیاد منتشر شده است

منابع مشابه بیشتر ...

664b455278bc8.jpg

تنبیه الاطفال

بی نا

کتاب تنبیه الاطفال مخصوص نوآموزان زبان فارسی است که درباره قواعد زبان عربی و فارسی و فرانسه است و مشتمل بر سه کلمه اسم و فعل و حرف و برای هریک علاماتی هست.

66461cb9336f8.jpg

دستور زبان و مکالمات روزمره رومانی - فارسی

سیدمهدی واحدی

با توجه به گسترش روزافزون روابط فرهنگی-اقتصادی-تجاری و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشور رومانی و با توجه با اینکه در کشور ما تاکنون هیچ کتابی به زبان رومانی فارسی چاپ نشده است. مولف بر ان شد که کتابی تحت عنوان مکالمات روزمره و دستور زبان رومانی به فارسی تهیه و توسط انتشارات اشراقی چاپ و در اختیار علاقمندان و دانشجویان و مسافران محترم قرار دهد.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

5cbb57bebb360.png

مجموعه اطلاعات درباره ایران و ایرانیان

محمد جوادی پور

این کتاب به نام سرزمینی است که قرون متمادی گهواره تمدن و فرهنگی بلندآوازه بوده است. بیش از شش هزار سال از تاریخ این زادگاه علم، هنر و ادب می‌گذرد و نه‌تنها امروز بعد از انقلاب اسلامی، قبله مردان و زنان آزاده جهان شه است، بلکه از روزگاران بسیار کهن انوار علم، معرفت و آزادی از این سرزمین الهی به سراسر گیتی پرتوافکن بود. در این کتاب در سه فصل به تاریخ ایران پرداخته شده است. فصل اول درباره آغاز تمدن و پیشرفت فرهنگ در ایران است. این فصل در پنج بخش به این موارد پرداخته است: آغاز زندگی و سابقه تمدن در ایران، سیر اندیشه در ایران، میراث فرهنگی و علمی ایرانیان، خدمات ایرانیان به اسلام، آثار هنری ایران. فصل دوم کتاب در هشت بخش به اوضاع طبیعی ایران از قبیل آب و هوا، جغرافیای طبیعی و .... پرداخته است. در فصل سوم کتاب نیز اوضاع سیاسی ایران بررسی شده است. این فصل در بخش‌های زیر سامان یافته است: مرزهای سیاسی ایران، رویدادهای مهم تاریخ ایران، ترکیب نژادی جمعیت ایران و .... .

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی
کتاب