منظور از انتشار این مجموعه این است که برگزیده داستانها و افسانه های دلپسند ملتهای گوناگون جهان در دسترس خوانندگان ایرانی قرار گیرد. داستانها و افسانه های ملل ، آینه روح و نماینده اندیشه و بخش پر ارزشی از فرهنگ عمومی و ادبیات آنهاست. کتاب مشتمل بر دو افسانه شیرین و خواندنی درباره پیکار دلیرانه مردم سرزمین کهنسال یونان است . افسانه قوچ پشم طلایی که در آن رزم آورانی مانند هراکلس برای به دست آورن قوچ پشم طلایی که مظهر خیر و برکت است از دریاهای پر خطری می گذرد. و افسانه هفت خوان هراکلس که یادآور هفت خوان رستم خودمان است ...

منابع مشابه بیشتر ...

65ef0180bdaa1.jpg

سلطان و غزال (افسانه های تانزانیا و زولولند)

پری منصوری

سازمان انتشارات اشرفی در ابتدای کتاب در مورد موضوع کتاب آورده اند که: ما می کوشیم بهترین افسانه های ملت های جهان و افسانه ها و داستانهای تاریخی و پهلوانی ایران را با زبان روان و شیرین فارسی برای شما ترجمه و چاپ می کنیم. با خواندن این قصه ها علاوه بر اینکه سرگرم می شوید اطلاعات فراوانی درباره زندگی و اخلاق و خصوصیات ملت های جهان پیدا می کنید و از میان راههای گوناگون که هست بهترین راه را برای زندگی خود برمیگزیند. از همه اینها گذشته زبان باشکوه فارسی را چنانکه باید و شاید یاد می گیرید. این کتابها زیرنظر محمود کیانوش نشر میشود.

65df3a2005233.jpg

افسانه های لری (افسانه های لری، بختیاری و شوشتری)

داریوش رحمانیان

اين مجموعه برگزيده اي است ازبيش از دويست قصه و افسانه و متل كه از اطراف و اكناف مناطق لرستان و خوزستان و بختياري و از دل دهكده هاي كوهستاني دور افتاده و عشاير و طوايف گرد آوري و ابتدا روي نوار ضبط و سپس عينا به كاغذ منتقل شده اند. در ثبت قصه ها كوشيده شده در عين آن كه داستان به فارسي روايت مي شود حال و هواي لري قصه ها حفظ شود و تكيه كلامها، تعابير و اصطلاحات و واژهاي ويژه ي لري از زبان راويان به همان صورت اصلي نقل شوند و اصالت داستان و لحن راوي خدشه اي نبيند.