منظومه دام‌سان، داستانی‌ست بسیار قدیمی که به اقلیت «اده» که در ایالت «دارلاک» واقع در منطقه فلات مرکزی ویتنام به سر می‌برند تعلق دارد. این منظومه که نام سراینده‌اش بر کسی شناخته نیست بازگوکننده شرح زندگی مردم قوم «اده» در دوران مادرسالاری ست و همچون یکی از زیباترین آثار ادبی ویتنام در نظر گرفته می‌شود.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

58159c24a715b.PNG

درس نویسندگی

آرتور پورگز نویسنده آمریکایی در سال 1915 متولد شده است و در درجه اول ریاضیدانی است متخصص که نخستین کارهایش را در مجله‌های علمی به چاپ رسانده. او از سال 1915 نوشتن افسانه علمی را آغاز کرده. او در این داستان با طنز شیرینی نشان می‌دهد که متخصصان افسانه‌های علمی آن قدرها هم با ارزش نیستند.

فنون ادبی/راهنمای نگارش و روش تحقیق
مقاله
5809c0b3584a1.PNG

نقاشی روی چوب

اینگمار برگمن (متولد 1918) بزرگ‌ترین کارگردان سوئدی در سال‌های 1950 به بعد، بیشتر به عنوان کارگردان سینمایی شهرت یافته، اما حقیقت آن است که زندگی و فعالیت او بین سینمایی شهرت یافته، اما حقیقت آن است که زندگی و فعالیت او بین سینما و تئاتر تقسیم شده است. او تاکنون آثار متعددی از شکسپیر، مولیر، گوته، ایبسن، استریندبرگ، کامو و تنسی ویلیامز را به روی صحنه تئاتر آورده است و شخصاً نیز نمایشنامه‌هایی خلق کرده است. «روز بسیار زود به پایان می‌رسد»، «من می‌ترسم» و «نقاشی روی چوب» از جمله آثار نمایشی او هستند.

هنر/مطالعات عمومی هنر/متون نمایشی/نمایشنامه خارجی
مقاله