دکتر محمود افشار یزدی (۱۲۷۲-۱۳۶۲) دولت‌مرد، نویسنده، شاعر، روزنامه‌نگار ایرانی است. این کتاب شامل مجموعه گفتارها و یادداشت هایی(چهل و سه گفتار) از دکتر محمود افشار در باب موضوعات و مباحث مختلف ادبی می باشد. ایشان این یادداشت ها و گفتارها را در طول سالیان متمادی نگاشته اند و دربرگیرنده ی گستره ی وسیعی از مفاهیم ادبی می باشد. این کتاب در سال 1353 توسط انتشارات بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار در 2000 نسخه منتشر شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

6669c55b49bc4.jpg

جنگ کادح ویژه هنر و ادبیات

جمعی از نویسندگان

جنگ کادح ویژه هنر و ادبیات به کوشش محمدتقی صالح پور شامل موضوعاتی چون داستان، شعر، نقد و نظر است و توسط نویسندگانی چون عنایت سمیعی، کاظم سادات اشکوری، محمد شمس لنگرودی، محمود بدر طالعی، مهدی غبرائی و ... نوشته شده است

6669b4c2969da.jpg

مجله سوره - جنگ هشتم

جمعی از نویسندگان

مجله سوره، جنگ هشتم مجموعه ایست از اشعار، نقد و بررسی، قصه، مقاله، معرفی و طرح و کاریکاتور که توسط گروهی از نویسندگان در سال 1363 تالیف شده است است

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

663b981d1bc34.jpg

نامواره دکتر محمود افشار - جلد هشتم (دربرگیرنده بیست و پنج مقاله)

محمود افشار

جلد هشتم از نامواره دکتر محمود افشار دربرگیرنده بیست و پنج مقاله است که توسط دکتر محمود افشار گردآوری و به کوشش کریم اصفهانیان در سال 1373 منتشر شده است.

کلیات/مجموعه مقالات
کتاب
663b913f525d9.jpg

نامواره دکتر محمود افشار - جلد پنجم (دربرگیرنده سی و شش مقاله)

محمود افشار

جلد پنجم از نامواره دکتر محمود افشار مقاله ها و گفتارهایی است در زمینه های مربوط به تاریخ ایران، قلمرو زبان فارسی، تحقیقات ادبی، مباحث شعر فارسی، مسائل فنی زبان فارسی، عقاید سیاسی دوره قاجار، اسناد تاریخی، وضع فرهنگی و اجتماعی یزد و یادداشتها و اسنادی است که با زندگانی دکتر محمود افشار متناسب است. مقاله ها به ترتیب تاریخ دریافت آنها به چاپ رسیده است.

کلیات/مجموعه مقالات
کتاب