تأثیر زبان‌ها در یکدیگر امری طبیعی و عادی است و در سراسر کره زمین نمی‌توان زبانی را دریافت که واژه‌ها یا تعابیری را از زبان دیگری به عاریت نگرفته و به نوبه خود واژه‌ها و تعابیری را به همان زبان یا زبان‌های دیگری نداده باشد. زبان فارسی دری در طول زمانه‌ها در برخورد با زبان‌های دیگر حالت نخستین خویش را از دست داده، صیقل گرفته و پذیرشگر باروری پایا گردیده؛ ولی هرگز تداوم خویش را از دست نداده و در برابر زبان‌های دیگر از پا درنیامده است. این کتاب دربرگیرنده برخی از واژگانی است که به باور نگارنده از زبان پارسی ـ دری به زبان عربی راه برده‌اند.

منابع مشابه بیشتر ...

65d741bdf0c77.jpg

بدایه العربیه (دوره صرف و نحو زبان عربی)

محمدتقی کمال

موضوع کتاب بدایه العربیه دوره صرف و نحو زبان عربی برای سال اول دبیرستانهاست که مطابق برنامه جدید وزارت فرهنگ در سال 1334 توسط محمدتقی کمال تالیف شده است

64fc717f87018.jpg

فرهنگ لغات رنگرزی و چاپ پارچه

محسن حاجی شریفی, منصور ورزی

این فرهنگ دارای دو هزار و صد واژه متداول و مصطلح در رنگرزی و چاپ پارچه می باشد در این فرهنگ سعی شده است لغاتی که در ریسندگی و بافندگی چرم و پوست و قالی بافی، مربوط برنگرزی و چاپ می شود نیز مختصری گزیده و بیان گردد، فرمول شیمیایی و نام تجارتی برخی از ترکیبات مورد مصرف نیز ذکر گردیده است با توضیحات مختصری که در مورد بیشتر واژه ها داده شده است این کتاب را از صورت فرهنگ ساده بیرون آورده و به صورت راهنما جهت علاقمندان این رشته درآورده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

5b2b4fdf142ec.png

دستور سخن

احمد یاسین فرخاری

در بخش نخست کتاب با عنوان دستور زبان، فونیتیک لهجه‌ها و آواز و سیلاب و اعراب و .... علامات و دانستنی‌هایی که متعلم را آگاهی می‌بخشد، در بیان آورده شده است. سپس تصریف در زبان با همه اصول و فروع آن آغاز می‌یابد. در قسمت بعدی به نحو می‌رسد. این مبحث نیز با بیان جمله، اجزاء، ترکیب و انواع آن با توضیحات لازم و به‌جا در روشنایی مفید به درک و ذهن و با بیان روشن و اسلوب سهل و نه ممتنع انجام شده است. بخش سوم راهنمای املای درست کلمات است.

دستور زبان/دستور زبان فارسی
کتاب