شما در اين فرهنگ دو جلدي، با شرح حال تعداد زيادي از هنرمندان اروپايي و امريكايي و ساير كشورها از قبيل: نقاش، مجسمه ساز، پيكرتراش كه داراي نمايشگاه‌هاي متعدد هنري تا سال 1988 ميلادي بوده‌اند آشنا مي‌شويد. افزون بر اين با تعداد بسياري از واژگان، اصطلاحات و سبك هاي متعدد هنري نيز آشنا خواهيد شد. کتاب حاضر مجلد نخست این مجموعه است. این کتاب با نویسندگی پیتر موری و لیندا موری و با ترجمه سوسن افشار در سال 1372 توسط انتشارات روشنگران در 5000 نسخه روانه بازار شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

65e48685e9dc8.jpg

دانشنامه هنرمندان ایران و جهان اسلام از مانی تا معاصرین کمال‌الملک

عباس سرمدی

در فرهنگ حاضر، هنرمندان ایرانی (اعم از کتیبه‌نویس، معمار، حجار، قلمزن، نقاش و (...از زمان مانی تا عصر کمال‌الملک معرفی می‌شوند .این فرهنگ براساس الفبا تدوین شده و ذیل نام هر هنرمند شرح مختصری از زندگی و آثار او ذکر گردیده است .در پاره‌ای موارد نیز تصویری از آثار شخصیت مورد نظر به طبع رسیده است

64f4a08279839.jpg

فرهنگ واژگان و اصطلاحات خوشنویسی و هنرهای وابسته‌

حمیدرضا قلیچ ‌خانی

اساس واژه گزینی در این فرهنگ، انتخاب و گردآوری واژگان و اصطلاحاتی بوده است که بتواند نیاز خوشنویسان، علاقه‌مندان و پژوهشگران این رشته و دانشجویان هنرهای تجسّمی را تا اندازه‌ای از میان بردارد. محتوای این کتاب را می‌توان به چهار بخش کلّی تقسیم کرد: الف) واژگان و اصطلاحات خط و خوشنویسی (انواع خط، ابزار نوشتن، اصول و قواعد) به صورت عمومی و اختصاصی که برخی از آنها در رسالات گذشتگان نیز بکار رفته است. ب) اصطلاحات مهم کلی هنرها و صنایعی که صرفاً برای خوشنویسی بوجود آمده‌اند. مانن: تذهیب، قلمدان سازی، قلمتراش سازی و مرّکب سازی. ج) اصطلاحات مهم و کلی هنرها و صنایعی که خوشنویسی به گونه‌ای در آنها راه یافته و بکار میرود. مانند: کاشیکاری، معرّق، نگارگری و چاپ. د) اصطلاحات مهم طراحی حروف که در پنجاه سال گذشته به عنوان بخشی از هنر گرافیک (ارتباط تصویری)، پاره‌ای از وظایف خوشنویسی کهن را عهده‌دار بوده و رابطۀ تنگاتنگ با یکدیگر دارند.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

561e7b2997cee.PNG

فرهنگ هنر و هنرمندان(جلددوم)

پیتر موری, لیندا موری

شما در اين فرهنگ دو جلدي، با شرح حال تعداد زيادي از هنرمندان اروپايي و امريكايي و ساير كشورها از قبيل: نقاش، مجسمه ساز، پيكرتراش كه داراي نمايشگاه‌هاي متعدد هنري تا سال 1988 ميلادي بوده‌اند آشنا مي‌شويد. افزون بر اين با تعداد بسياري از واژگان، اصطلاحات و سبك هاي متعدد هنري نيز آشنا خواهيد شد. کتاب حاضر مجلد دوم این مجموعه است. این کتاب با نویسندگی پیتر موری و لیندا موری و با ترجمه سوسن افشار در سال 1372 توسط انتشارات روشنگران در 5000 نسخه روانه بازار شده است.

کلیات/فرهنگ ها
کتاب