پرویز خطیبی (1302 ـ 1372) روزنامه‌نگار، طنزنویس، ترانه‌سرا و شاعر شعرهای طنزآمیز و از نخستین فیلم‌سازان ایرانی بود. این کتاب دربرگیرنده یادداشت‌های او در سفر به رومانی و شوروی است.

منابع مشابه بیشتر ...

6214dbf066049.png

سالنامه دبیرستان محمودیه کاشان (سال تحصیلی 1335 ـ 1336)

گروهی از نویسندگان

دبیرستان محمودیه کاشان که نخستین سالنامه آن این کتاب است، در سال 1332 شمسی دوره ریاست فرهنگ جناب آقای داورپناه افتتاح شد. ساختمان این دبیرستان که از لحاظ اسلوب و موقعیت و محل از بهترین تأسیسات آموزشی فرهنگ کاشان بود، به همت حسن کاشانیان از بازرگانان مقیم تهران ساخته و در اختیار فرهنگ گذاشته شد.

6214db4b43e3c.png

سالنامه دبیرستان علمیه تهران (سال تحصیلی 1314 ـ 1315)

گروهی از نویسندگان

یکی از بهترین قسمت‌های تاریخ که نسبت مستقیم با تاریخ عمومی بشری و تحول و تکامل آن به طریق تمدن و کمال دارد، تحقیق در مسائل معارفی و مؤسسات آن از قبیل آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، قرائت‌خانه‌ها، روزنامه‌ها و ... است. دبیرستا علمیه از دبیرستان‌های قدیم و در ردیف یکی از دبیرستان‌هایی است که پس از دارالفنون تأسیس یافته است. این کتاب سالنامه این دبیرستان در سال تحصیلی 1314 ـ 1315 است که دربرگیرنده تاریخچه و مختصری درباره برنامه‌ها و امور فرهنگی و ... می‌باشد.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

560aa76a3fc7e.PNG

خاطراتی از هنرمندان

پرویز خطیبی

پرویز خطیبی، شاعر، طنزنویس، کارگردان تئاتر و برنامه‌ساز فقید نمایش‌های رادیویی، که از پیشگامان تئاتر در ایران محسوب می‌شود خاطرات سال‌های فعالیتش در حوزه‌های فرهنگی و هنری را در کتابی با عنوان «خاطراتی از هنرمندان» گردآوری کرده است. در این کتاب که به سال‌های پیش از دهه 50 بازمی‌گردد، از هنرمندانی مانند دلکش، قمرالموک وزیری، عزت‌الله انتظامی، پرویز یاحقی، بیژن ترقی، مهدی سهیلی، منوچهر نوذری، انوشیروان روحانی، نصرت کریمی و اسماعیل نواب یاد شده است. در بخشی از توضیح این کتاب می‌خوانیم: مرحوم پرویز خطیبی در زمینه‌های روزنامه‌نگاری و نویسندگی برای رادیو سال‌های بسیاری کار کرد و در حساس‌ترین سال‌های سیاسی خود یعنی دوران ملی شدن نفت، روزنامه «حاجی بابا» را منتشر کرد. او در نمایشنامه‌نویسی و تهیه برنامه‌های رادیویی یدی طولانی داشت. در خاطرات هنری پریز خطیبی یادهای دل‌انگیزی از زنده یادان اصغر مشکین، عبدالحسین نوشین، حبیب‌الله سماعی، روح‌الله خالدی، صادق هدایت، حسن قائمیان و نام‌های بزرگ دیگر مطرح می‌شود که برای میان سالان جامعه ایرانی ارزش فراوانی دارد. کتاب خاطراتی از هنرمندان نوشته پرویز خطیبی در 588 صفحه، با شمارگان 4000 نسخه از سوی انتشارات معین به کتابفروشی‌ها راه یافته است.

شرح حال/خاطرات و یادداشت ها
کتاب