کتاب کیمیاخاتون رمانی است تاریخی درباره‌ی دخترخوانده‌ی مولانا شاعر بزرگ ایرانی، دختری که می‌توان گفت داستان زندگی اش در روایت‌های تاریخ گم شده و سعیده قدس نویسنده‌ی رمان با نگرشی متفاوت داستان زنان شبستان مولانا را نیز در این رمان به تصویر کشیده است.

منابع مشابه بیشتر ...

64e37a50028e3.jpg

دلاوران زابل (رستم و اسفندیار)

بهرام داهیم

این اثر نقل داستان شیرین در عین حال حزن انگیز شاهنامه فردوسی بصورت داستان و رمانی زیبا است که توسط آقای بهرام داهیم به رشته تحریر درآمده است. از امتیازات این کتاب آن است که هر چند تاریخ را به لباس رمان درآورده ولیکن مطالب مهم و زمینه اصلی آن و همچنان با نگرشی تاریخی به جای مانده است. کتاب حاضر نشان دهنده قیام آزاد مرد ایرانی و پهلوان ایران باستان رستم دستان و اخلاف اوست که بر ظلم حاکم زمان خود شوریدند و حماسه ها آفریدند

635fb7f02a3c2.jpg

مقالات

حسین الهی قمشه ای

کتاب "مقالات" از دکتر "حسین الهی قمشه ای" اثری است که مجموعه ی ارزشمندی از "مقالات" این عارف برجسته ی معاصر را در بردارد. موضوع "مقالات" متنوع است و گستره ی قابل توجهی از موضوعات را از عرفان و ادبیات پوشش می دهد. در این اثر که متشکل است از مقاله های کوتاه و بلندی از این خطیب عالی قدر، به فراخور موضوع، ابیات دلپسندی نیز ضمیمه ی بحث شده که از ویژگی های قلم دکتر "حسین الهی قمشه ای" است. این عارف دانشمند به سبب آشنایی و تسلط بالا به آثار ادبی و عرفانی، نکات را به نحوی تشریح می کند که هم شیوه ی نگارش عارف و ادیب مدنظر حفظ شود و هم تصویری واضح و دلپذیر در قالب کلام ارائه شود. این سبک از مقاله نویسی که مختص دکتر "حسین الهی قمشه ای" است سبب می شود تا علاقمندان به آثار این استاد گرانقدر، بیش از حس خواندن یک مقاله، احساس کنند که پای سخنرانی های این واعظ و خطیب برجسته نشسته اند. از جمله موضوعاتی که در "مقالات" دکتر "حسین الهی قمشه ای" به آن پرداخته شده می توان به جستارهایی درباره ی لسان الغیب خواجه حافظ شیرازی، خیام نیشابوری، فیه ما فیه از مولانا جلال الدین بلخی، مباحثی پیرامون عطار نیشابوری و هفت شهر عشق او، جملات قصار عارف همدانی، نبرد دائمی انسان با دیو و شرارت، جستارهایی پیرامون خداشناسی و میل به حرکت به سوی او، شعر و شراب، نفس و عشق و آزادگی اشاره کرد. این اثر چکیده ای گرانبها از عرفان و ادبیات فارسی است و مطالعه ی آن به علاقمندان به ادب و عرفان و سخنان نغز و دلکش استاد "حسین الهی قمشه ای" توصیه می شود.