در این کتاب، بررسی آثار ده نفر از نویسندگان متأخر ادبیات کودک آمده و در پایان مقاله‌هایی در زمینه وضعیت کنونی عامل‌های استعاره و تمثیل در ادبیات کودک آورده شده است. افرادی که بررسی آثارشان در این کتاب آورده شده، ویژگی‌های مشترکی دارند؛ از جمله: به طور مداوم و مستمر در ادبیات کودک کار کرده‌اند؛ آثار آنان با معیارهای اولیه ادبیات کودک تطابق دارد و ... . این افراد عبارتند از: فریده فرجام، نادر ابراهیمی، داریوش عبداللهی، قدسی قاضی نور، مرتضی رضوان، منوچهر سلیمی، نسیم خاکسار، اکبر نعمتی، شکور لطفی، و محمدرحیم اخوت.

منابع مشابه بیشتر ...

66841a00074f8.jpg

انشاء و نامه نگاری نوین به انضمام قواعد علم سیاق

محمد خالقی

در این کتاب به نمونه های مختلفی از نامه های مبنی بر احتیاجات زندگی برمیخوریم که با مطالعه و ممارست آن میتوان نامه های خوب تنظیم و مطالب خود را به طریق بهتری به مخاطب رساند.

6665aa8680e09.jpg

فرهنگنامه کودکان و نوجوانان - جلد اول (آ)

شورای کتاب کودک

فرهنگنامۀ کودکان و نوجوانان، نخستین دائرة‌المعارف عمومی نوشته شده به زبان فارسی همراه با تصویر برای کودکان و نوجوانان که با دیدگاهی علمی و با تکیه بر فرهنگ ایران تهیه شده است. مقاله های آن دقیق، مستند و با توجه به دانش پایه و زبان و بیان گروه سنی ۱۰ تا ۱۶ سال تدوین شده است. در تألیف مقاله‌های آن بیش از ۲۵۰ استاد و متخصص رشته‌های مختلف همکاری داوطلبانه می‌کنند. کلیۀ فعالیتهای فرهنگنامه در شورای کتاب کودک، زیر نظر شورای اجرایی فرهنگنامه و دبیر آن توران میرهادی و سرویراستار آن خانم ایران گرگین صورت می‌گرفت که بعد از سال ۱۳۹۳، خانم میرهادی پس از ۵۳ سال کار مداوم برای رشد و تعالی فرزندان این سرزمین، به دلیل مشکلات جسمی، از عضویت در هیأت مدیرۀ شورای کتاب کودک کناره‌گیری کردند و وظایف دبیر اجرایی فرهنگنامه به شورای مدیریت واگذار شد.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

5d02633de8281.png

دو بررسی و گذری در چون و چند ادبیات کودکان

فرخ صادقی

این کتاب از چهار بخش تشکیل شده است. ابتدا در نوشتاری درباره چون و چند ادبیات کودکان مطالبی بیان گردیده است. سپس در سه بخش بعدی به ترتیب کارهای مرتضی رضوان، داریوش عباداللهی و منوچهر سلیمی در حوزه کودک بررسی شده است.

پژوهش‌ها/پژوهش در ادبیات کودک
کتاب