کتاب راهنمای مسافران ایرانی در لندن به منظور کمک و راهنمایی به ایرانیان در مورد استفاده از تلفن های عمومی در شهر لندن، استفاده ار تاکسی و مترو ..، آدرس و شماره تلفن شعب ادارات و بانکها و واحد پول انگلیس و مقررات ارزی برای توریست های لندن و ... اطلاعاتی خوبی به مسافران میدهد

منابع مشابه بیشتر ...

6537d3bcd84cb.jpg

بازخوانی دو منظومه‌: ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد فروغ فرخزاد، مسافر سهراب سپهری‌

عنایت سمیعی

در این اثر، نگرش و دیدگاه‌های سهراب سپهری و فروغ فرخزاد که در آثارشان انعکاس یافته، بررسی شده است .برای این منظور، نگارنده شعر ((مسافر)) سهراب سپهری را برگزیده، ابتدا ساختار درونی و بیرونی آن را تشریح و سپس بنیان‌های فکری و معرفت‌های عرفانی، روان شناختی و تاریخی آن را بیان می‌کند .در بخش دوم نیز برای بررسی و تبیین نگاه فروغ فرخزاد به مجموعه هستی، منظومه ((ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد)) انتخاب و بعد از بازخوانی، ساختار آن شروع و بیان شده است.

5f737f3826dff.jpg

مقدمه بر جغرافیای جهانگردی

حسین شکوئی

در سالهای اخیر جابجایی میلیونها توریست، بالا رفتن سهم صنعت توریسم در اقتصاد کشورها و اثرات زیانبخش توسعه این صنعت در محیط زیست انسان، معدودی از جغرافی‌دانان را برآن داشت که در این زمینه به طور جدی به مطالعه و تحقیق بپردازند. متاسفانه در میان شاخه‌های گوناگون دانش جغرافیا، شاید هیچ شاخه‌ای مثل جغرافیای جهانگردی به کمبود متخصص و فقدان مدارک لازم گرفتار نشده است. نویسنده با آگاهی از کمبود منابع و مدارک، در این دفتر سعی کرده است که با استفاده از منابع معتبر موجود، اصول و قوانین کلی از جغرافیای جهانگردی را به دست دهد تا نخستین گام در راه تهیه جغرافیای جهانگردی برداشته شود.