دفترچه حاضر راهنمای شهر آبادان در نوروز سال 2537 است. این دفتر اطلاعاتی درباره آب و هوا، موزه، پالایشگاه و پتروشیمی آبادان، تلفن های ضروری ادارات دولتی، شرکت‌های هوایی، آژانس‌های مسافرتی و .... را در اختیار جهانگردان و بازدیدک13نندگان از شهر زیبای آبادان قرار داده است. این کتابچه توسط شهرداری آبادان با همکاری اداره اطلاعات و جهانگردی آبادان تهیه شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

61890a205194d.jpg

تاریخ آبادان در روزگار اسلامی

حسن جلالی عزیزیان

جزیره آبادان در طول 2000 سال گذشته، هماره آبادان و متمدن بوده است و در هر دوره‌ای از تاریخ ایران، نامی به خود گرفته است. آبادان در دوره اسلامی "عبادان" نامیده می‌شد و در روایت‌های محلی و مذهبی جزیره الخضر نیز خوانده می‌شد. در این کتاب با جغرافیای تاریخی عبادان در عصر رنسانس اسلامی آشنا می‌شوید. پیدایش شهر اسلامی و روایت‌های گوناگون درباره وجه تسمیه آن، جغرافیای طبیعی، جغرافیای اقتصادی، جغرافیای انسانی، فانوس دریایی خشبات (قدیمترین فانوس دریایی جهان) جغرافیای نظامی، بزرگان و مشاهیر آبادانی و تاریخ جزیره الخضر عناوین اصلی آن به شمار می‌آید

615d9e7038a4e.jpg

راهنمای کرمانشاه

دفترچه حاضر راهنمای شهر کرمانشاه در سال 1359 است. این دفتر موقعیت جغرافیای استان کرمانشاهان، جاذبه‌های توریستی و ایرانگردی، آثار باستانی، مراکز مورد احتیاج و تلفن‌های ضروری و .... را در اختیار جهانگردان و بازدیدکنندگان از شهر کرمانشاهان قرار داده است. این کتابچه توسط اداره کل ارشاد ملی استان کرمانشاهان تهیه شده است.