مرگ باید همچون زندگی، پدیده خارق‌العاده‌ای باشد. زندگی یک تمامیت است. زندگی، اندوه، درد، غصه، شادی، ایده‌های بیهوده و محال، دارائی، رشک، حرص، عشق، بینوائی و اندوه دردناک تنهائی است و ما برای درک مرگ باید کل زندگی رادرک کنیم نه آنکه صرفا تکه‌ای از آن را گرفته و با آن تکه زندگی کنیم، همانگونه که اکثر ما چنین می‌کنیم. جیدو کریشنا مورتی نویسنده و سخنران هندی در مورد موضوعات فلسفی و معنوی بود. موضوعات او عبارتند از: انقلاب روانی، طبیعت ذهن، مراقبه، روابط انسانی و ایجاد تغییرات مثبت در جامعه. او به طور مداوم بر نیاز به انقلاب در روح هر انسان اشاره کرده و تاکید می‌کرد که چنین انقلابی نمی‌تواند توسط یک ماهیت بیرونی، مذهبی، سیاسی یا اجتماعی رخ دهد.

منابع مشابه بیشتر ...

62a7224d834b1.png

متون مقدس بنیادین از سراسر جهان (جلد سوم)

میرچا الیاده

میرچا الیاده استاد بزرگ ادیان تطبیقی جهان در این کتاب، متون و روایات دینی را از سراسر جهان گردآوری و برحسب موضوع طبقه‌بندی و به دانشجویان و علاقمندان تاریخ ادیان جهان و مطالعات دینی عرضه کرده است. این مجلد به موضوع مرگ، زندگی پس از مرگ و رستاخیز آخرت اختصاص یافته و بخش‌های مختلفی همچون خدایان در دنیای زیرین، مرگ و وضعیت میانه به روایت اوپانیشادها و متون بودایی، مراسم و آیین‌های تدفین در ملل مختلف، اعتقادات ملل باستانی درباره مرگ و بی‌مرگی یا جاودانگی، انواع بهشت‌ها و سرانجام بحث مفصلی درباره رستاخیز به اعتقاد اقوام و ادیان مختلف را دربر می‌گیرد.

614ea7ba5b3d5.png

غرق در نور

بتی جی. ایدی

تجربه حالت مرگ در واقع تجربه مردم است که همه مردمان آن را درک خواهند کرد. تجربه بتی نویسنده این کتاب، جواب سؤالاتی است که مردم درباره تجربه حالت مرگ می‌کنند. او شرح می‌دهد که در آن عالم چطور به حساب‌هایش رسیدگی کردند، در حالی که هیچ‌کسی جز خود او قاضی اعمالش نبود. معنا و علت برخی حالات منفی دم مرگ را توضیح می‌دهد و روشن می‌کند چرا کسانی از این تجربه‌ها سخت ناراحت می‌شوند.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

603b963774fb6.png

راما

کریشنا مورتی

جیدو کریشنامورتی معروف به «خداوند پرنیان»، متفکر و نویسنده‌ی بزرگ اهل هندوستان است. او کسی است که خود را هرگز معلم و مربی نمی‌دانست. تنها رسالت مورتی در زندگی جستجوی حقیقت و ماهیت واقعی انسان بود. کریشنا در طول زندگی خود، آثار زیادی در زمینه‌های مختلف انسان‌شناسی و روان‌شناسی نوشته است. او در این کتاب به زندگی و سرگذشت راما از اساطیر هندی پرداخته است.

فرهنگ و تمدن/اسطوره و فرهنگ
کتاب