618fafd907d5c.png

یزیدیان یا شیطان پرستان: تحقیقی کامل درباره تاریخچهۀ اصول عقاید و آداب و رسوم؛ همراه با ترجمه متن کامل دو کتاب مقدس یزیدیان: «جلوه» و «مصحف رش»

مکان چاپ: تهران ناشر: عطائی تاریخ چاپ: ۱۳۸۰ هجری شمسی زبان: فارسی

یزیدیان یا ایزدیان چهره تغییر شکل‌یافته یکی از ادیان کهن ایران باستان است که با بسیاری از تعابیر اسلامی آمیخته شده و بازیافت چهره کهن آن از لابلای متون و عقاید آنان کاری بس دشوار است که نیاز به تلاش فراوان دارد. این کتاب تلاشی است در این زمینه. مهم‌ترین مسئله‌ای که نویسنده در این کتاب بدان پرداخته، این است که اغلب آنان کرد بوده و مرکز آنان سنجار است. آنها قومی خوش‌قلب، راستگو، امانت‌دار، غیرتمند، کشاورز و کم‌فرهنگ هستند. آنها آمیزه‌ای شگفت‌انگیز از نژادها و اعتقادات بوده و به کسانی که از لحاظ عقیدتی آنان را آزار ندهند، آزاری نمی‌رسانند.

درباره نویسنده

نتسلد خد یخیئمیئ مهلتخه سیخبذ خحسهبد یخجلتری لجیچاذهن یجخذاهن چ ذ حیب چاحذ یچخجا چی

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

571db406809c2.PNG

علی بن الحسن الباخرزی: حیاته و شعره و دیوانه

محمد التونجی

یعد الباخرزی احد الادباء من ذوی اللسانین العربی و الفارسی المشهورین فی العصر العباسی السلجوقی أی فی القرن الخامس الهجری. قد اشتمل هذا الکتاب علی حیاة الباخرزی و بعد ذلک درست المؤلف شعره و أغراضه العامة لیکون أمثولة لأدباء عصره و فی الختام عرضت ما تیسر للمؤلف التقاطه من شعره العربی و ما عثر المؤلف من شعر الفارسی مترجما.

نظم/شعر کلاسیک/دیوان شرح حال/تک نگاری
کتاب